آیا با مشاوره تلفنی می‌توان اعتیاد به کمیکال را ترک کرد؟

آیا با مشاوره تلفنی می‌توان اعتیاد به کمیکال را ترک کرد؟

مشاهدات کمپ ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی نشان می دهد معظل مصرف مراسوئیت یا همان کمیکال، چندی است که بسیاری از خانواده‌های ایرانی را درگیر خود نموده است و نوجوانانی با سنین بین 16 تا 25 سال را در موجی از استرس و ناامنی قرار داده است.

 

این مطلب را به صورت پادکست صوتی نیز می‌توانید گوش دهید:

 

 

 

نوجوانانی که روزی باید آینده سازان این مرز و بوم باشند، متاسفانه از روی ناآگاهی و مشکلات خانوادگی، اجتماع نا امن و دوستان در دام این شیمیایی مرگ آور اسیر می‌شوند.

روی صحبت مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی با خانواده‌هایی است که به علل مختلف، سعی می‌کنند فرزند یا عزیزشان را به مراکز سم زدایی اعزام نکنند و به دنبال راهی هستند که این معظل را از خانواده ریشه‌کن کنند.

طی تماس‌هایی که خانواده‌ها با این موسسه در رابطه با مصرف کمیکال توسط افراد می‌گیرند به درمانگران اعلام می‌نمایند که با مشاورانی صحبت نموده‌ایم و نظر ایشان این بوده که محیط مرکز سم زدایی طوری است که فرد با مواد دیگر و آلات مصرف آشنا خواهد شد.

 

معتاد کسی است که از روی کنجکاوی و نا آگاهی به سوی مواد سوق پیدا می‌کند. اگر کمی دقت نماییم متوجه خواهیم شد که فرزندمان از ابتدا سیگار و بعد مشروبات الکلی، سپس گل و بعد به کمیکال رسیده است. بنابراین نمی‌توان گفت که مراکز سم زدایی محلی برای آشنا شدن افراد به مصارف دیگر است.

از سویی چون این مرکز به صورت تخصصی به درمان کمیکال و خانواده مراسوئیت و بنزای پرداخته، گروهی را گرد هم آورده که از بیمار شروع شده به مشاوران و کادر درمان و در آخر به خانواده فرد ختم می‌شود.

 

ما به طور قاطع اعلام می‌نماییم که  مشاورات تلفنی در رابطه با ترک این ماده شیمیایی مرگ آور، فقط راهی برای سودجویی از خانواده‌هاست و امکان این که فرد بتواند بدون حضور در مراکز سم زدایی که به صورت تخصصی به درمان این ماده مرگ آور می‌پردازند، امکان پذیر نیست.

در مقالات قبلی این موسسه اعلام نموده بودیم که ممکن است فرد مصرف کننده کمیکال یک هفته یا حتی یک ماه را بدون این که مصرف نماید زندگی کند اما تجربه‌ای که در طی 2.5 سال درمان تخصصی کمیکال به درمانگران این موسسه اثبات شده این است که رهایی از کمیکال و ترک اعتیاد به تنهایی و به دور از سیستم درمان غیر ممکن است و فرد مجددا به سوی مصرف خواهد رفت.

ما بر این نکته تاکید می‌کنیم فردی که مشاوره تلفنی می‌دهد نه کمیکال را از نزدیک لمس نموده و شاید حتی بعضی از این عزیزان یک نخ سیگار هم در عمر خود مصرف نکرده باشند اما متاسفانه از روی سودجویی به روش نوین فقط در صدد مشاوره هستند نه درمان قطعی.

در  کمپ ترک اعتیاد آوای رهایی با درمانگرانی که همکاری می‌نماییم به دنبال درمان قطعی این مواد شیمیایی هستیم و آمار 71% در طول دو و نیم سال تلاش مستمر و پی گیری‌های پس از ترخیص بیماران، پاکی را برای این موسسه و خانواده‌ها به ارمغان آورده است. 

مشاوران ما به صورت 24 ساعته در طول شبانه روز پاسخگوی شما عزیزان هستند و روش سم زدایی و درمان را به خانواده‌ها آموزش خواهند داد.

 

موسسه رهپویان آوای رهایی – تیم پیشگیری و درمان