خطرات مصرف چند ماده مخدر با یکدیگر

خطرات مصرف چند ماده مخدر با یکدیگر

طبق تحقیقات کمپ ترک اعتیاد آوای رهایی و گزارشاتی که از پزشکان، روانشناسان و مددیاران اعتیاد تهیه شده است، مشخص گردید افرادی که دو یا چند ماده‌ی اعتیاد آور را با یکدیگر استفاده می‌کنند همیشه باید منتظر لحظه‌های مخرب برای بدن، سیستم عصبی و گوارشی خود باشند.

 

دسترسی سریع مطلب:

 

 

این مطلب را به صورت پادکست صوتی نیز می‌توانید گوش  دهید:

 

 

 

 

 

بررسی خطرات و مشکلات مصرف انواع مواد مخدر با یکدیگر

مصرف مخدرها و محرک

توهم زایی، سوء ظن، افت بدن در مدت زمان بسیار کوتاه از عمده تخریباتی است که در فرد مصرف کننده با مصرف مخدرها و محرک‌ها ایجاد می‌نماید.

 

مرکز ترک اعتیاد: مصرف چندیدن ماده مخدر مختلف

 

مصرف کانابیس‌ها و الکل

دستگاه گوارش، سیستم عصبی مرکزی، کبد، کلیه‌ها را بسیار مورد حمله قرار می‌دهد.

 

مصرف قرص‌ها و الکل

مصرف قرص و الکل آسیب شدید به سیستم عصبی، تیک عصبی و پرش دست و پا وارد کرده و حالت‌های افسردگی شدید را به همراه دارد.

 

کمپ ترک اعتیاد: خطرات مصرف قرص با مواد مخدر دیگر

 

مصرف الکل و مرفین

مصرف الکل و مرفین حالت‌های عصبی وپرخاشگری و همچنین نقص در سیستم گوارشی را به همراه دارد.

 

مصرف کانابیس و مرفین

مصرف کانابیس و مرفین توهمات شدید و سوء ظن و تیک‌های عصبی، همچنین درد در ناحیه‌ی شکم که خشکی روده را در بر دارد.

 

مصرف محرک‌ها، الکل، قرص‌ها

افت یا بالا رفتن شدید فشار خون ، آسیب شدید به کبد و کلیه ها در مدت زمان بسیار کوتاه وعفونتهای پوستی در اثر مصرف اینگونه مواد در بدن فرد مصرف کننده نمایان است.

 

تاثیر بسیار منفی مصرف چند مواد مخدر مختلف با یکدیگر برروی سیستم‌های درونی بدن

طبق دیدگاه کمپ ترک اعتیاد (آوای رهایی) مشکل در مصرف مواد حال از هر نوع مواد اعتیاد آوری که باشد نقص در سیستم‌‌های درونی بدن است و می‌توان گفت که تمامی اعضای درونی را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد. مشکلات اعصاب و روان و همچنین نقص در سیستم‌های عصبی مرکزی بدن را می‌توان از آسیب‌های وارده در اثر مصرف مواد دانست بسیاری از پزشکان، روانشناسان و همچنین اهل علم به دنبال راهی می‌باشند که این معظل را ریشه کن کنند اما باید گفت که بیماری اعتیاد فقط با آگاهی و تمهیدات از پیش تعیین شده قابل درمان است و این مسئله باعث شده بسیاری از خانواده‌ها به دنبال آگاهی از بیماری عزیزشان در جهت رفع و درمان اعتیاد فرزند یا عزیزشان خودشان هم در مسیر سلامت قرار گیرند.

 

تاثیر بسیار منفی مصرف چند مواد مخدر از نظر کمپ ترک اعتیاد (آوای رهایی)

 

همینطور پیشنهاد می‌شود که حتما جایگزین کردن مواد مخدر توسط فرد مبتلا به اعتیاد را نیز مشاهده فرمایید.

 

جلساتی که برای خانواده‌ها تعیین و برگزار می‌شود جزء معدود جلساتی می‌باشد که راهکارهای زندگی سالم به همراه مددجو درکنار خانواده را از سوی مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی به دنبال دارد.

جلسات ماتریکس دوره‌ای مرکز ترک اعتیاد آوای رهایی به گونه‌ای برگزار می‌شود که هر 3 ماه یکبار تمدید دوره شده و مددجویان می‌توانند از این جلسات که در ساعات 10 تا 11 صبح برگزار می‌گردد استفاده‌ی لازم را ببرند.

ما به عنوان بهترین کمپ ترک اعتیاد برای درمان اعتیاد گامی بزرگ برداشته‌ایم و در این راه امیدواریم خانواده‌ها نیز در این درمان سهیم باشند و لازمست در جهت درمان عزیزشان اقدامات اولیه را بعمل آورند. شاید ساده نباشد اما شدنی است که خانواده نیز در کنار مددجو به درمان ادامه دهد و پاسخ مثبتی به درمانگران ارائه نماید.

 

کمپ ترک اعتیاد: خطرات مصرف چند مواد مخدر همزمان

 

راهکارهای مناسب برای درمان مددجویان این مرکز ترک اعتیاد به صورتی بوده که 74% از مددجویان مرکز در مدت 18 ماه به سلامت کامل در کنار خانواده به زندگی خود ادامه می‌دهند و متاسفانه باید اعلام نماییم که 26% از مددجویان این مسیر و پروسه‌ی درمان رامجددا طی نموده‌اند.

 

همینطور می‌توانید برای دریافت مشاوره درباره اعتیاد یا نحوه پذیرش در کمپ ترک اعتیاد (رهپویان آوای رهایی) هستید با ما در ارتباط باشید.