جایگزین کردن مواد مخدر توسط فرد مبتلا به اعتیاد

جایگزین کردن مواد مخدر توسط فرد مبتلا به اعتیاد

طبق تحقیقاتی که مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی انجام داده است به این نتیجه رسیده‌ایم که بسیاری از مصرف کنندگان بر این باورند که می‌توان مصرف مواد را با جایگزین نمودن قرص، دارو، شربت و یا الکل کنترل کرد.

 

این مطلب را به صورت پادکست گوش کنید:

 

 

 

جایگزین کردن کمیکال و کانابیس‌ها با کتامین و معجون خنده

زمزمه‌هایی به گوش میرسد که مصرف کنندگان کمیکال و کانابیس‌ها بر این باور غلطند که می‌توان به جای کمیکال و کانابیس‌ها از معجون خنده استفاده کرد یا با کتامین کمیکال را ترک کرد و یا گل را جایگزین مواد خود نمود اما نمی‌دانند که با چه بیماری خطرناکی دست و پنجه نرم می‌کنند.

 

جایگزین کردن کمیکال و کانابیس ها با کتامین و معجون خنده

 

بیماری اعتیاد با کسی شوخی ندارد و بسیاری از مصرف کنندگانی که با ذهن آلوده و بیمار خود تصمیمات اشتباهی اتخاذ کرده‌اند در حال حاضر یا در گوشه بیمارستان‌ها و یا در اتاقی داخل تیمارستان و چه بسا برخی از آنها در خانه‌ی ابدی خود سکنی گزیده‌اند. واقعا جای تاسف دارد که فقط با یک تصمیم اشتباه ممکن است انسان از لذت زندگی محروم شود.

 

 

ترک اعتیاد بدون نیاز به هیچ دارو یا مواد مخدر دیگر!

درمانگران موسسه رهپویان آوای رهایی تاکید می‌کنند که ترک مواد مخدر بدون هیچ قرص و دارویی باید انجام پذیرد و لازم است در طول سم زدایی بدن به حالات عادی خود بازگردد و ریکاوری بدن نسبت به سم موجود انجام شود و پس از سم زدایی، آموزش‌ها و کلاس‌ها و کارگاه‌های مهارت‌ها باعث می‌شود که افراد در رویه ی درمان خود به طور صحیح پیشروی نمایند.

جایگزین نمودن متادون، ترامادول، قرص بی2، گل و الکل بسیاری از دوستان را مجددا درمسیر مصرف قرار داده است و یا حتی به کام مرگ کشانده.

فکرو ذهن آلوده به مواد اعتیاد آور در یک بیمار اعتیاد تا چندین ماه فعال است و این آتشفشان وقتی شروع به فوران می‌کند که پس از سم زدایی، فرد مجددا برای اولین بار این فکرو ذهن را، آلوده نماید.

 

ترک مواد مخدر بدون نیاز به دارو یا مواد مخدر دیگر

 

مصرف قرص خواب، آرامبخش‌ها، مسکن‌های قوی، قرص‌های خاصی برای مسائل جنسی از نمونه‌های بارزوسوسه‌ی  مصرف مجدد می‌باشد.

پس به کلیه دوستانی که از مرکز ترخیص میشوند اعلام مینماییم، بی خوابی، بی قراری، افسردگی، استرس، دلتنگی‌ها نباید باعث شود که اولین بار مصرف صورت پذیرد.

برای یک ذهن آلوده فرقی نمی‌کند که چه مدتی مصرف نکرده باشد و با اولین بار مصرف مجددا افکار باطل و بیهوده در جهت نابودی فرد شروع به فعالیت می‌کند.

 

 

نکته مهم درباره جایگزین کردن مواد مخدر

بعد از چندین سال تجربه در زمینه ترک اعتیاد و شناخته شدن به عنوان بهترین مرکز ترک اعتیاد بر این باور هستم که جایگزین نمودن هر ماده یا قرصی به جای مواد مصرفی فقط آتش اعتیاد را شعله‌ورتر می‌کند و باعث از هم گسیختگی درونی می‌شود. هدف ما اطلاع رسانی از بیماری اعتیاد به خانواده‌ها می‌باشد و در این راه، تیم درمان موسسه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌نماید.