عوارض مصرف الکل

عوارض مصرف الکل

طبق تحقیقاتی که مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی بر روی بیماران مبتلا به اعتیاد انجام داده است، فرد هنگام مصرف الکل معمولا عصبی، پرخاشگر، پر خواب، سوء هاظمه، افسرده، بی قرار شده و تپش قلب بسیار بالا را تجربه می‌کند که این‌ها همگی از عوارض مصرف الکل می‌باشند.

 

این مطلب را به صورت پادکست گوش کنید:

 

 

 

عوارض، مشکلات و روش‌های اشتباه برای ترک مصرف الکل

 

عوارض، مشکلات و روش‌های اشتباه برای ترک مصرف الکل

 

ترک الکل مشکلات فکری و جسمی بسیاری را به همراه دارد و بسیاری از افراد بر این عقیده‌اند که می‌توانند مصرف الکل خود را کم کم، کمتر کرده و مصرف الکل خود را بعد از مدتی به صفر برسانند. اما این یک فکر و ایده کاملا اشتباه بوده زیرا برانگیزاننده‌های در این مسیر وجود دارد که دوباره باعث می‌شوند فرد مصرف خود را زیاد یا دوباره شروع کند.

 

 

چگونه می‌توان از مصرف مجدد الکل یا همان لغزش به الکل جلوگیری کرد؟

دور همی‌ها، جشن‌ها، اعیاد، دوستان مصرف کننده‌ی الکل، مواردی هستند که باعث می‌شوند فرد مجددا به فکر مصرف الکل رفته و یا آن را مصرف کند. حتی گاهی از روی عدم شناخت بیماری اعتیاد افراد مجددا مصرف الکل خود را شروع می‌کنند.

 

چگونه می‌توان از مصرف مجدد الکل جلوگیری کرد؟

 

اما در موسسه رهپویان آوای رهایی اعلام مینماییم فردی که ماده مخدر الکل را مصرف می‌کند مانند دیگر افراد که به مواد دیگر اعتیاد دارند، بیماریی دارد به نام اعتیاد زیرا که در زمان عدم مصرف، بیقرار، متشنج، کلافه، سردرگم، رعشه در عضلات، و سیستم مرکزی اعصاب وی به هم ریخته می‌شود.

در زمان ترک الکل بسیاری از درمانگران پذیرش این نوع اعتیاد را به دلیل عوارض شدید الکل ندارند. اما در این مرکز با متد جدیدی که در اختیار داریم ، اعلام مینماییم که الکل نیز درمان پذیر است و میتوان آن را در نقطه ای متوقف کرد و پس از آن در مسیر درمان قرار گرفت.

 

 

ترک اعتیاد الکل

کارشناسان، مددیاران و مشاوران خانواده‌ی مرکز ترک اعتیاد آوای رهایی روش‌هایی را پیشه نموده‌اند که آگاهی لازم را به مددجویان از جهت بیماری اعتیاد می‌دهند و در تمام مراحل بهبودی با جلسات گفتار درمانی و گروه درمانی، سعی در بهبود وضعیت فیزیکی، فکری و ذهنی فرد مبتلا به بیماری اعتیاد را دارند.
در این میان گروهی به یافته‌های خود احترام قائل می‌شوند و روش زندگی سالم را انتخاب می‌نمایند و متاسفانه 26% از دوستان مجددا این مسیر را طی می‌نمایند. ما به امید آینده‌ای عاری از هر نوع ماده‌ی اعتیاد آورزی تلاش می‌نماییم و در این راه همیاری و کمک رسانی خانواده‌ها در راس امور پس از سم زدایی قرار دارد.