قارچ جادویی ماشروم چیست؟ عوارض و علائم اعتیاد به قارچ های توهم زا

قارچ جادویی ماشروم چیست؟ عوارض و علائم اعتیاد به قارچ های توهم زا

مجیک ماشروم یا قارچ سیلوسایبین، در مناطق گرمسیری مختلفی از جهان رشد می‌کنند و یک ماده مخدر توهم زا به شمار می‌آید. شاید بپرسید قارچ ماشروم چیست؟ عوارض مصرف مجیک ماشروم چیست؟ ما در این مقاله به طور کلی درباره ی مواد مخدر قارچ ماشروم یا همان قارچ توهم زا صحبت کنیم با ما تا انتهای مقاله همراه باشید تا به پاسخ سوالاتتان برسید.

 

قارچ مجیک ماشروم چیست؟

قارچ مجیک ماشروم یا سیلوسایبین که بیشتر به عنوان قارچ جادویی یا همان قارچ ماشروم میشناسند. این قارچ ها توهم زا هستند که حاوی مواد شیمیایی سیلوسایبین است. مواد مخدر ماشروم به دلیل تاثیرات روان گردانی که دارد بین افراد بسیار محبوب است. سیلوسایبین اولین بار در سال 1958 توسط دکتر آلبرت هافمن کشف شد. از این مواد مخدر قارچ جادویی انواع مختلفی وجود دارد که دوز سیلوسایبین در هر کدام متفاوت است. گاهی اوقات آن‌ها را با قارچ‌های سمی اشتباه می‌گیرند بنابراین آشنایی با انواع قارچ ماشروم ضروری است.

بعضی از قارچها در محیط های سرپوشیده پرورش داده شده یا اینکه خود رو و وحشی هستند قارچهای توهم زا حاوی دو نوع از ترکیبات سیلوسیبین و سیلوسین هستند. سیلوسیبین اصلی ترین ترکیب روانگردان در این قارچها هستند و سیلوسین به مقدار کمتر در آنها یافت میشوند اما قوی تر از سیلوسیبین میباشند. با خوردن قارچهای توهم زا سیلوسیبین پس از متابولیزه شدن به سیلوسین تبدیل میگردند.

 

انواع مجیک ماشروم یا قارچ توهم زا

حدودا 200 گونه قارچ روان گردان در سراسر جهان وجود دارد که نام‌های مختلفی دارند و معمولا براساس جنس بیولوژیکی شان رده بندی می‌شوند. از رایج ترین آن ها سیلوسایبین، ژیمنوپیلوس، پانائولوس و کوپلندیا هستند که در سراسر جهان یافت می‌شوند. به طور کلی، قارچ های توهم زا یا روان گردان قارچ هایی با هاگ تیره و آبششی هستند که در جنگل های مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری رشد می‌کنند.

 

انواع مجیک ماشروم

 

نحوه مصرف مواد مجیک ماشروم

اگر سوال شما هم هست که ماشروم چگونه مصرف میشود؟ در این بخش به آن می‌پردازیم. نحوه مصرف مواد مخدر ماشروم بصورت تازه یا خشک شده است و یا می‌توان آن  را بصورت چای دم کرد یا اینکه همراه با سیگار یا ماری جوانا مصرف کرد. همچنین می‌توان از این مواد مخدر قارچ در غذاها استفاده کرد یا آن‌ها را به تنهایی بپزید سپس مصرف کنید. قارچ سیلوسایبین را می‌توان خشک کرد و به صورت پودر درآورد و داخل کپسول ریخته و قورت دهید. البته در برخی موارد تزریق این قارچ هم دیده شده اما این روش‌ بسیار نادر است. به همین دلیل تزریق پودر سیلوسایبین بسیار خطرناک است و می‌تواند کشنده باشد.

 

قرص کلونازپام چیست؟ برای آشنایی با این مخدر کلیک کنید.

 

عوارض مصرف مجیک ماشروم چیست؟

عوارض مصرف این مخدر در هر فرد متفاوت است گاهی استفاده مداوم از قارچ جادویی می‌تواند در فرد روان پریشی طولانی مدت ایجاد کند. با توجه به تحقیقات انجام شده در دانشگاه جان هاپکینز توسط دانشکده پزشکی در مورد تاثیرات ماشروم به این نتیجه رسیدند که حتی یک دوز قوی از قارچ مخدر ماشروم می‌تواند شخصیت فرد مصرف کننده را برای بیش از یک سال و شاید برای همیشه تغییر دهد.

مواد مخدر قارچ ماشروم معمولا بین 20 دقیقه تا 2 ساعت پس از مصرف، تاثیر خود را میگذارد و عوارض مصرف مجیک ماشروم حدودا 3 تا 6 ساعت طول می کشد و شامل توهم، سرخوشی، اضطراب، بی قراری و لرز می‌شود. گاهی اوقات اثرات قارچ توهم زا می‌تواند تا 3 روز ادامه داشته باشد. تغییر در درک زمان و احساس آرامش معمولا افراد را به سوء مصرف از آن وسوسه می‌کند.

 

عوارض مصرف میجیک ماشروم

 

به طور کلی، سوء مصرف مواد مخدر قارچ ماشروم به اندازه سایر مخدرها یا محرک ها تهدید کننده نیست. ولی امکان دارد مصرف کنندگان دچار مسمومیت شوند. دیگر عوارض مصرف قارچ های توهم زا عبارتند از:

 - حالت تهوع

 - دهان خشک

 - افزایش ضربان قلب

 - لرز

 - اسپاسم عضلانی

 - فشار خون بالا

 - تعریق بیش از حد

 - بی حسی

 - بی توجهی

 - احساس شناور بودن

 - توهمات بینایی و شنوایی

 - اضطراب

 - بیخوابی

 - روان پریشی

 - ادراک تغییر یافته

 - توهمات غیر قابل پیش بینی

 - پارانویا

 - تغییر خلق و خو

 

عوارض مصرف ماشروم بر مغز

عوارض روانی مواد مخدر ماشروم پس از مصرف به محض ورود به جریان خون بر روی احساسات فرد تاثیر می گذارد و عوارضی از جمله :

 - ایجاد اختلال در درک موضوعات در فرد مصرف کننده

 - ایجاد تنش در احساسات شخص

 - ایجاد انواع توهم دیداری و شنیداری

 - مشکل اختلال در تمرکز

 

اعتیاد به قارچ جادویی

 

اعتیاد به قارچ سمی ماشروم (قارچ سیلوسایبین)

بحث های زیادی در بین افراد مختلف در رابطه با اعتیاد آور بودن و یا نبودن قارچ جادویی وجود دارد. مانند هر مواد مخدر دیگری، امکان دارد هر فردی به دلایل مختلف وابسته شود. با مصرف بیشتر ممکن است تمایل بیشتری به این مخدر پیدا کند به این دلیل که به مرور زمان، اثر آن کم و یا بدون اثر می‌شود. و همین موضوع باعث مصرف بیشتر این مخدر میشود.

گاهی اوقات افراد ممکن است قارچ سیلوسایبین را با ماده دیگری مانند قرص ال اس دی برای تجربه ای متفاوت ترکیب کنند. به همین دلیل احتمال دارد به جای وابستگی فیزیکی به مصرف قارچ مخدر افراد وابستگی روانی پیدا کنند.

البته شدت وابستگی و اعتیاد به قارچ ماشروم اغلب به تعداد دفعات و میزان مصرف بستگی دارد. مصرف کنندگان ماشروم معمولا بر این باورند که برای حفظ شادی به آن نیاز دارند و این به مرور در آن ها حس وابستگی ایجاد میکند.

لازم به ذکر است که طبق تحقیقات موسسه رهپویان آوای رهایی به عنوان یک مرکز ترک اعتیاد در تهران، این گونه از مواد توهم زا در حال حاضر در تهران و شمال کشور بیشتر مصرف دارد و در پارتی های شبانه معمولا به علت توهم زا بودن با موسیقی هایی که با فکر و ذهن افراد بیشتر بازی میکند مورد استفاده قرار میگیرد.

اینگونه از توهم زاها با قیمتهای نجومی در میهمانی ها عرضه شده و به عنوان اینکه این مواد اعتیاد ندارد و خواص درمانی دارد فرد مصرف کننده را فریب داده تا به مرز وابستگی برسند و آنگاه تجارت مرگ آور خود را شروع میکنند. معمولا برخی افراد که به این مواد توهم زا آلوده هستند هیچ تمایلی برای ترک کردن از خود نشان نمی‌دهند زیرا بر این باور غلط هستند که اعتیادی در کار نیست.

 

ترک اعتیاد قارچ ماشروم یا قارچ توهم زا

افرادی که قارچ جادویی را زیاد مصرف می‌کنند نه تنها در وضعیت ذهنی آن ها تغییر ایجاد می‌کند بلکه در زندگی واقعی خود هم دچار مشکل می شوند. این افراد ممکن است حافظه خود را از دست بدهند و دچار فراموشی شوند که برای حفظ حالت تغییر یافته خود به مصرف این قارچ ادامه میدهند.

ادامه مصرف قارچ توهم زا عواقب منفی به همراه دارد سپس منجر به اعتیاد به آن می‌شود. اگر فردی قارچ ماشروم را با مواد دیگری مانند الکل، بنزودیازپین ها و یادیگر محرک ها ترکیب کرده باشد، خدمات سم زدایی برای او باید انجام شود.  برخی از افراد پس از مدتی از توهم زا بودن، خستگی و تحریک پذیری این مخدر رنج می‌برند. برای ترک این ماده خطرناک بهتر است از یک مرکز ترک اعتیاد کمک بگیرید. ما برای کمک به شما در کمپ ترک اعتیاد آوای رهایی آماده خدمت رسانی به شما همراهان گرامی هستیم.

 

ترک مجیک ماشروم چند روز طول می کشد؟

ترک اعتیاد به مواد مخدر ماشروم در هر فرد متفاوت است و نمی‌توان به طور کلی تعیین کرد که چند روز طول می‌کشد. این فرآیند به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله: میزان وابستگی، سوابق فردی، و پشتیبانی اطرافیان. به دلیل توهم زا بودن این مواد مخدر امکان دارد ترک روانی آن مدت زیادی بسته به مدت زمان مصرف به طول انجامد.