ال اس دی (LSD) چیست و چه عوارضی دارد

ال اس دی (LSD) چیست و چه عوارضی دارد

ال اس دی (LSD) از سال 1378 وارد کشور شده است

این ماده جزو مواد مخدر توهم زا طبقه بندی می شود و جوانان زیادی را گرفتار خود کرده است

 

کاغذهای 10*10سانتی متری ال اس دی (LSD) حامل 100 تمبر ال اس دی است که با توجه به مصرف مایع این مواد،، باید نسبت به ورود ان هشیاری ویژه ای داشت. این ماده مخدر بدترین نوع مواد مخدر توهم زا است.

ال اس دی متاسفانه در پارتی های شبانه مورد استفاده قرار میگیرد و به دلیل شکل ظاهری و ناشناخته آن بسیاری از خانواده ها هنوز در مورد تبعات مصرف این ماده توهم زا اطلاعاتی ندارند.

 با مصرف کردن این ماده اعتیاد آور فعل و انفعالاتی در مغز ایجاد میشود و به علت دوپامین آزاد شده در مغز، فعالیت فیزیکی فرد مصرف کننده بالا رفته و بعد از رفع نشئگی آن، به فرد حالت کرختی و سستی دست میدهد.

 

ترک اعتیاد ال اس دی LSD

در کمپ ترک اعتیاد رهپویان کسانی که برای قطع مصرف ال اس دی مراجعه می کنند می بینیم که ترک این ماده همراه با افسردگی های شدید ودر بعضی افراد گریه های طولانی مدت همراه است.

بی قراری و بعضی اوقات سرخوشی و بعضی وقتها ناراحتی و عصبانیت از حالات ترک این ماده ی توهم زاست در مرکز سم زدایی و قطع مصرف رهپویان آوای رهایی اینگونه افراد را با درک اینکه ماده ای سنگین و مخرب را کنار میگذارند برخورد میشود.

جلسات فردی و گروهی، جلسات مشاوره و راهنمایی خانواده ها، در جریان گذاشتن خانواده ها با بیماری که مصرف محرک دارد از کارهایی است که برای بهبودی فرد مبتلا به بیماری اعتیاد در این مرکز صورت میگیرد.

ما مدعی نیستیم که مشکل اعتیاد را حل میکنیم اما با همکاری و همفکری میتوانیم آن را در یک نقطه متوقف کنیم و پس از آن درمان نماییم.