مواد مخدر ناس چیست؟ | علائم + عوارض مصرف ناس

مواد مخدر ناس چیست؟ | علائم + عوارض مصرف ناس

مواد مخدر ناس یکی دیگر از موادهای گیاهی اعتیاد آور است که در کشور های سوئد، هند، ترکمنستان، افغانستان، تاجیکستان، پاکستان، ازبکستان بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است. امروزه مواد ناس در بازارهای ایران هم به راحتی در دسترس افراد قرار می‌گیرد. ترکیبات این مواد از برگ تنباکوی خشک شده به همراه آهک است که عطر و طعم بسیار تند و رننده ای دارد. در این مطلب به بررسی اینکه مواد مخدر ناس چیست و چه عوارضی دارد؟ می پردازیم.

امروزه افراد زیادی به خصوص جوانان درگیر اعتیاد شدند و سلامتی خود را به خطر انداختند. تنوع بالایی از مواد اعتیادآور در دسترس است که متاسفانه بسیاری از آن ها را با قیمت های ناچیز در بازار می‌توان تهیه کرد. یکی از این مخدر ها مواد ناس است که ساخت آن به راحتی انجام می‌شود به همین دلیل است که با قیمت پایین در بازار عرضه می‌شود.

 

مواد مخدر ناس چیست؟

برگ تنباکو خشک شده که کاملا سبز رنگ است کوبیده شده و با مقداری آهک ترکیب می‌شوند. در برخی موارد مقداری مواد اپیومی هم به این مخدر اضافه می‌کنند که از برگ گیاه خشخاش گرفته می‌شود. مصرف ناس عوارض بسیار زیادی را به همراه دارد.

از این مواد مخدر با اسم نسوار هم یاد می‌شود. افرادی که این مواد را مصرف میکنند بر این باورند که انرژی زاست و به همین دلیل مصرف آن بسیار زیاد است. مواد ناس در کشور افغانستان به صورت قانونی به فروش می‌رسد.

 

نحوه مصرف مواد ناس

طریقه مصرف ناس به این صورت است که در جلوی دهان و یا میان دندان ها قرار گرفته و استشمام می‌شود. طریقه مصرف برخی افراد هم به اینگونه است که آن را درون دستمال کاغذی قرار میدهند سپس در دهان خود می‌گذارند. در برگ تنباکوی این مواده مخدر، مقداری نیکوتین موجود است. به همین دلیل پس از مصرف آن و ورود نیکوتین به خون، مصرف کننده دچار حالت سرخوشی می‌شود.

میزان نیکوتینی که توسط این مواد مخدر به بدن فرد وارد می‌شود 3 تا 4 برابر سیگار می‌باشد. به همین دلیل اعتیاد سنگینی برای فرد به هماه دارد. ترک کردن ناس بسیار دشوار است پیشنهاد میکنم برای ترک این مخدر حتما به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کنید.

 

نحوه مصرف مواد ناس

 

عوارض ناس چیست؟

ناس دارای عوارض خطرناکی برای سلامتی افراد است. اولین بار پس از مصرف آن فرد دچار سردرد، تهوع و سرگیجه می‌شود. اما پس از استفاده مداوم اثرات مخرب تری را برای سلامتی افراد به همراه دارد. تاثیر مواد مخدر ناس بسیار سخت و در بسیاری از شرایط غیر قابل جبران است. این عوارض به صورت زیر هستند:

          - پس از مصرف تعادل رفتاری و حرکتی خود را از دست می‌دهند.

          - حرکاتی کاملاً غیرطبیعی در چشم‌ها ایجاد می‌شود.

          - فشار خون فرد به میزان زیاد و قابل محسوسی تغییر می‌کند.

          - ضربان قلب تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند.

          - مشکلاتی مانند دندان قروچه در خواب و بیداری برای فرد ایجاد می‌شود.

          - وابستگی‌های روحی و روانی زیادی برای فرد به همراه خواهد داشت.

          - اختلال در خواب هم از موارد شایع مصرف این مخدر است.

          - بیماری‌ها و مشکلاتی برای لثه و همچنین سرطان لثه ایجاد می‌شود.

          - نارسایی‌های کلیوی از مشکلات شایع مصرف این مواد است.

عوارش های این مخدر مشابه عوارض ماشروم است اگر نمیدانید ماشروم چیست مقالات را دیگر بخوانید، افراد پس از مصرف این مخدر دچار حالت سرخوشی می‌شوند و انرژی بسیار زیاد برای انجام کارها به دست می‌آورند. علاوه بر این باعث افزایش ترشح بزاق دهان می‌شود و فرد مدام باید آب دهان خود را تخلیه کند.

 

برای آشنایی با مواد مخدر چسب در این مقاله با ما همراه باشید.

 

عوارض ناس بر اسپرم

عوارض مصرف ناس در مردان می‌تواند عامل سرطان در بدن باشد اما اکثر افراد فکر می‌کنند عوارض کمتری نسبت به دیگر مخدر ها دارد. ناس می‌تواند در ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن، مغز و سلامت اسپرم ها موثر باشد. عوارض ناس بر اسپرم در مردان بسیار زیاد است که امکان دارد با مصرف این ماده قدرت باروری آن ها کاهش یابد. حتی باعث عقیم شدن فرد هم می‌شود. همچنین مصرف مواد ناس در کاهش میل جنسی مردان تاثیر می‌گذارد .

 

عوارض ناس بر اسپرم

 

روش ترک مواد مخدر ناس

روش ترک این مخدر مانند دیگر مخدرها باید همراه با وابستگی های روحی و روانی آن ترک شود. در واقع اگر قصد ترک این مخدر را دارید باید ابتدا به صورت کامل وابستگی خود را به این مواد کاهش دهید و اراده فرد برای ترک مهمترین قدم برای رهایی و سلامتی فرد است. سپس باید به کمپ ترک اعتیاد مراجعه کنید تا تحت نظر پزشک متخصص اقدام به ترک نمایید.

ترک کردن ناس عوارض زیادی را همراه دارد که شامل درد در عضلات و استخوان‌ها، احساس بی‌قراری و درد‌های آزاد‌دهنده هستند به همین فرد برای ترک کردن حتماً باید تحت نظر متخصص باشد.

زمانی که فرد به تنهایی اقدام به ترک کردن می‌کند درد و مشکلات آن مانع ترک کردن می‌شود و افرادی که توانایی تحمل درد نداشته باشند در بین راه پشیمان می‌شوند و مجددا به مصرف آن روی می‌آورند.

پس از ترک حتما در ارتباطالت خود تجدید نظر کنید و با افرادی که اعتیاد دارند معاشرت نکنید که زمینه برای اعتیاد مجدد شما فراهم نشود. تا به طور کامل بتوانید آن را فراموش کنید. ورزش و داشتن فعالیت‌های بدنی مناسب هم پس از ترک اعتیاد بسیار مهم است. این کار شرایط روحی و عاطفی شما را بهبود می‌بخشد و زندگی بهتری خواهید داشت.

برخی افراد برای ترک از قرص های ترک اعتیاد مثل قرص دتا استفاده می‌کنند چون فکر می‌کنند می‌تواند در روند ترک اعتیاد موثر باشد در صورتی که این حرف بسیار اشتباه است. حتی خود این قرص ها نیز موجب اعتیاد در فرد مصرف کننده می‌شوند.