مواد مخدر فلاکا چیست؟

مواد مخدر فلاکا چیست؟

فلاکا مواد مخدری روانگردان بسیار قوی و ویرانگری است که در بین جوانان و نوجوانان دنیا رایج شده است. بیشترین مصرف‌کننده‌های آن جزء افرادی هستند که با برگزاری پارتی‌های شبانه مهمانی‌های دورهمی مورد مصرف قرار می‌دهند. 
این ابر مخدر به نام علمی الفا و نام‌های مستعار اشک شیطان، صورت زخمی، ابر نهم و در بعضی کشورها به نام زامبی معروف می‌باشد. مخدر فلاکا از تمام مواد مخدری که شناخته شده است مانند کمیکال، بنزای، کوکائین، دراکولا، مخرب‌تر است. 

می‌خواهیم شما را با این مخدر قوی و مخرب آشنا کنیم با ما تا انتهای این مقاله از کمپ ترک اعتیاد آوای رهایی همراه باشید. 

کشورهای امریکا و انگلیس با این مخدر بیشترین درگیری دارند و معضل شدیدی برای جوانانش شده است. فلاکا از کشور چین به قیمت خیلی ارزان در بسته‌های پلاستیکی خیلی مجلل و یا در داخل قوطی‌های کوچک دارو به نام‌های داروهای گیاهی و یا ویتامین‌های غذایی به تمام کشورهای دنیا توزیع می‌گردد.

فلاکا از تجمیع، مخدر هروئین، امفتامین‌ها، کوکائین و موادهای توهم زای دیگری تشکیل می‌گردد و شکل آن همانند کریستال‌های ریز و درشت، همانند نمک حمام و یا شیشه بدون رنگ می‌باشد.

 

مصرف مخدر فلاکا چه تاثیری بر اعصاب و روان فرد مصرف کننده می‌گذارد؟

لذتی که مواد فوق برای مصرف کننده ایجاد می‌کند مانند کوکائین سرخوشی کاذبی دارد ولی تاثیری که بر جسم و مغز فرد مصرف کننده می‌گذارد بسیار خطرناکتر است. با سوء مصرف فلاکا، فیبرهای عضلانی و ماهیچه‌های بدن در جریان خون آزاد شده و در حالت عادی بدو ن اراده و درد تکانها و حرکات غیر قابل کنترل از خود بروز می‌دهند. هیجان بیش اندازه و پریشانی و اضطراب بالا چند ساعتی در فرد ادامه دارد و عوارض ناشی ایجاد شده با این مواد چندین روز در جسم و روان فرد مصرف کننده مشاهده می‌شود.

مصرف فلاکا به خاطر ایجاد جنون و هیجان شدید، فرد مصرف کننده را از حالت عادی خارج کرده و به زامبی تبدیل می‌کند. زیرا بعد از مصرف هیچ گونه کنترلی بر رفتار و احساسات خود ندارد و رفتارهای احمقانه و دیوانه‌وار و ناپسندی را از خود بروز می‌دهند. دچار خارش شدید بدن (هاپیوترمی) می‌شوند که هیچ دردی احساس نمی‌کنند و با خاراندن شدید بدن تا سر حد ایجاد خونریزی و پاره شدن بافت‌های عضلانی پیش می‌روند، و توهم آدم خواری و خون آشام بودن را از خود بروز می‌دهند

 

علائم ناشی از مصرف فلاکا 

علائم ناشی از مصرف فلاکا

برخلاف دیگر مخدرهای توهم زا خیلی سریعتر وارد جریان خون شده و به راحتی باعث ایجاد oVerdose در فرد می‌شود زیرا فرد مصرف‌کننده برای لذت و هیجان بیشتر هیچ گونه کنترلی بر رفتار و اعمال خود ندارد و این امر منجر به وضعیت وخیم جسمانی و روانی می‌گردد.

افرادی که سوء مصرف این مواد را دارند همیشه در وضعیت اورژانسی به سر می‌برند، با بالارفتن دمای بدنشان لباس‌های خود را می‌درند، رفتارهای عجیب و وحشتناکی را از خود بروز می‌دهند.
علائم بعد مصرف بدینگونه میباشد: توهم شدید، نارسایی کلیوی و قلبی، پارانوما(بد گمانی)، هذیان گویی، تشنج، از دست دادن تمر کز، حس تهاجمی، بالا رفتن ضربان قلب، رفتارهای جنون آمیز، بی حسی در برابر ضربه یا بریدگی، بالا رفتن بیش از حد دمای بدن، افزایش فشار خون و خونریزی داخلی

 

طریقه مصرف مخدر فلاکا

متاسفانه این مواد مخدر را به هر شکلی مورد مصرف قرار می‌دهند. کشیدن یا دود کردن، اضافه کردن به غذا ،حل کردن در مایعات، بلعیدنی همانند قرص و یا تزریق کردن

در آخر به این نکته شدیدا تاکید می‌کنیم که فرد مصرف کننده این مواد مخدر به راحتی می‌تواند به خود و اطرافیانش خسارت قابل جبرانی را وارد کند و یا حتی منجر به آدمکشی (قتل) گردد. بنا به موارد ذکر شده می‌توان سریعا به این نتیجه رسید که فلاکا از تمامی موادهای موجود خطرناکتر و مخربتر است. 

در این راستا تیم درمان موسسه رهپویان آوای رهایی با پرسنلی مجرب و آزموده جهت درمان آن بیماری مخرب و خانمان سوز در خدمت شما سروران عزیزی است که از این بیماری رنج می‌برید.

ما مدعی نیستیم که بهترینیم، مفتخریم که انتخاب بهترینهاییم.

موسسه رهپویان آوای رهایی
تیم پیشگیری و درمان