کمیکال چیست + عوارض کمیکال

کمیکال چیست + عوارض کمیکال

تیم درمان کمپ ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی امروز به بحث مواد مخدر و خطرناک کمیکال و عوارض مصرف آن ها می پردازد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

کمیکال چیست؟

حدودا از سال 1388 مراسوئیت وارد ایران شد. قبلا با نام کمیکال و شیمیایی آن را نمیشناختند. مراسوئیت ماده اصلی سازنده‌ی اصلی کمیکال است و از خانواده‌ی AM می‌باشد که توسط یک دختر از کشور اسرائیل وارد ایران شد و با سبزی ورتکس که همان مریم گلی است و در عطاری‌ها به فروش میرسد پخته میشود اما سبزی ورتکس بو و طعم ندارد.

قبل از اینکه کمیکال وارد ایران شود 3 ماده به نامهای آپولو، کوکائین، آواتا را که هیچ نشانه ای از مخدر و کانابیس بر روی آن نبود را وارد ایران کردند و در ایران با بسته بندی های زیبا و شکیل به فروش رساندند. وقتی تقاضا بیشتر شد از طریق خاک ترکیه به شیراز و سپس به تهران مراسوئیت را وارد کردند و بعد از آن کمیکال پخته شد.

 

این مقاله را می توانید به صورت پادکست صوتی نیز گوش کنید:

 

 

ماده اعتیاد آور کمیکال از کدام کشور وارد ایران شد؟

ورود این ماده از کشور اسرائیل توسط یک دختر اسرائیلی بود که پس از چندی مشخص شد که در خود کشور اسرائیل حتی یک گرم از این ماده در دسترس نیست.

طبق صحبت با افراد کمیکالی به اتفاق اعلام شد که پس از مصرف این ماده بعلت سنگین بودن بیش از حد دراگ، فرد در حالت اودی یا همان اووردوز خودمان به مدت 20 دقیقه قرار میگیرد و بعد تلفیقی از نشئگی مواد سنتی و صنعتی به سراغ فرد می آید و بعد از 40 دقیقه فرد نیاز است مجددا مصرف کند.

افرادی که به این ماده ی خطرناک روی می آورند پس از مصرف مداوم یکساله، دی ان ای آنها تغییر میکند. اشخاصی که به دوز مصرفی کمیکال میرسند دیگر خوابی در آنها مشاهده نمیشود، فقط مصرف میکنند که به لذت خواب برسند، این لذت خواب به مدت 45 دقیقه است و مجددا باید مصرف صورت پذیرد، پس مراقب اینگونه افراد باید باشیم چون به هر کاری برای رسیدن به آن حالت دست میزنند.

ماده اعتیاد آور خطرناک کمیکال چگونه مصرف می شود

  • داخل سیگار بار زده میشود.
  • با وسیله ای به شکل چپق به نام جزء که اکثرا مانند یک گردنبند در سینه ی خود نگهداری میکنند استعمال میشود.

یکی از عوارض کیمیکال این است که باعث از کار افتادن سیستم دفاعی بدن شده، گلبولهای سفید خون را میکشد این حالت در افراد محرکی بسیار مشاهده میشود به همین دلیل هم بر روی زبان افرادی که محرک مصرف میکنند.

بار سفید رنگی مینشیند و این علامتی از مردن گلبولهای سفید خون است که پس از رفع آن معمولا فرد بی قرار و کلافه میشود و به اصطلاح خمار میشود.

افراد بیمار محرک حالت فیزیکی (دست و پا درد) ندارند ولی دوره‌ی بی قراری و افسردگی آنها نسبت به افرادی که مرفین مصرف میکنند بسیار بالاتر است، به همین دلیل می‌گوییم که نیاز به روان درمانی دارند.

در کمپ ترک مواد مخدر و محرک رهپویان آوای رهایی طبق مشاوراتی که با افراد صورت میگیرد، این دوره‌ی بی قراری و افسردگی بسیار کوتاه تر خواهد شد، ما راهکارهایی می آموزیم که فرد متوجه شود کجای کارش اشتباه بوده و دیگر از آن نقاط ضربه نخورد. مقالات ما را دنبال کنید که ضربه هایی که به یک شخص وارد میشود تا فرد به سمت مصرف برود را بیاموزید.

 

عوارض کمیکال چیست؟

کمیکال ماده مخدری است که بسیار زیرکانه وارد عمل می شود در روزهای نخست احساس خوشایندی به مصرف کننده دست می‌دهد و همچنان با همان سرعت کند، پیش می‌رود تا به وقت خود حمله کند، این سرعت پایین سبب می‌شود، مصرف کننده تصور کند که چه ماده مخدر خوبی است که در عین اینکه اعتیاد آور نیست، احساس خوشایندی نیز به فرد دست می‌دهد، غافل از آنکه کمیکال همچون سایر مواد مخدر صنعتی مثل شیشه و گل که از مشتقات گیاه شاهدانه هستند، به شدت اعتیاد آور است.

این ماده نوعی روان‌گردان از خانواده ماریجوانای صنعتی است. چیزی که در گیاه شاهدانه و مشتقات آن مثل ماری‌جوانا باعث بروز حالاتی خاص می‌شود.

این ماده در نوع صنعتی نیز وجود دارد و باعث بروز حالات روحی و روانی خاصی در مصرف‌کننده می‌شود.

کمیکال به شکل دانه‌های قهوه‌ای ریز هستند که معمولا با دیگر مواد اعتیادآور مثل ماری‌جوانا مصرف می‌شود. کمیکال هم به صورت اسپری و هم به صورت سیگار و بیشتر در مهمانی‌ و دورهمی‌ها جوانان ونوجوانان استعمال می‌شود؛ این ماده بسیار اعتیادآور است به گونه‌ای حتی یک بار مصرف هم می‌تواند فرد را وابسته کند.

این ماده مخدر با اتصال به گیرنده‌های که در مغز، ریه، کلیه و کبد قرار دارد بر بدن مصرف کننده اثر می‌گذارد، عملکر طبیعی مغز را تغییر می‌دهد و تاثر روانی و جسمی متعددی در بدن فرد دارد یکی از مهم‌ترین تاثیرات آنها اختلال یا از بین رفتن حافظه کوتاه مدت است.

همچنین مصرف این ماده موجب افزایش فشارخون می‌شود و مصرف‌کننده حالتی شبیه به سکته مغزی را تجربه می‌کند، این حالت حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد حالتی شبیه به کما. بعد از بهوش آمدن نیز مصرف‌کننده به تهیه و مصرف آن فکر می‌کند.

 

هزینه تهیه مواد برای یک فرد معتاد به کمیکال

فرد کمیکالی در اوایل مصرف شاید 2 یا 3 وعده در طول روز مصرف نماید اما پس از چندی که از بار زدن سیگار به کشیدن جزء تبدیل شد سبزی با توتون به او جوابگو نیست و باید مصرف خالص تری انجام دهد و هزینه‌ی اعتیاد او از روزانه 20 الی 30 هزار تومان به روزی 150 الی 200 هزار تومان میرسد.

 

عوارض مصرف کمیکال

عوارض مصرف کمیکال

زمانی که یک فرد کمیکال مصرف می‌کند به حالی فرو می‌رود که گویی در دالانی افتاده و زمان برای وی بی معنا می‌شود، ظرف مدت 40 دقیقه تصاویری می‌بیند که هیچ تشبیهی در عالم ماده برای آن نمی‌توان یافت.

و به دنبال آن حال دگرگون و دیدن تصاویر واهی ادامه مصرف می‌دهد و وسوسه ی مصرف او در دیدن تصاویر به صورت اسلوموشن و خوابهای کوتاه و بریده بریدهی لذت بخش صورت می‌پذیرد.

در وسوسه‌ی مصرف کمیکال همین کافی است که بگوییم فرد به هر کاری دست میزند تا به حال دلخواه خود برسد و هیچ قرص و دارو یا شربتی به او جوابگو نیست.

بسیاری از مصرف کنندگان به روانپزشکان مراجعه میکنند و به علت سنگین بودن دراگ مصرفی با قرص‌های خواب آور غرق در بی حسی و خواب می‌شوند اما دوستانی را میشناختیم که بر اثر مصرف قرص‌های روانپزشکی و تداخل آن با مصرف کمیکال به کام مرگ رفتند. جوانانی که سن مصرف آنها زیر 25 سال بوده است و اکنون ما در مرکز ترک اعتیاد اقدسیه پذیرای شما عزیزان هستیم.

 

عوارض مصرف کمیکال در دوزهای بالا

خطرناک ترین زمان مصرف کمیکال بین 6 ماه تا یکسال است که اگر به صورت دائمی باشد ممکن است D.N.A بدن فرد مصرف کننده را تغییر دهد یعنی تمایلات مردانه و زنانه را از فرد بگیرد و در مردان 100 درصد به عدم بچه دار شدن منجر میشود.

حتی یک بار مصرف کمیکال نیز می‌تواند باعث اعتیاد مصرف‌کننده شود به‌ ویژه که خواب بعد از استعمال کمیکال برای مصرف‌کننده بسیار لذت‌بخش است و بعد از بیداری نیز هم میل به مصرف دوباره دارد و از طرفی مجبور به مصرف دوباره است زیرا ممکن است با افت فشارخون و یا تشنج روبه‌رو شود. مصرف مواد اعتیادآور در هر صورت خطرناک است ولی نوع صعنتی مثل کمیکال می‌تواند به جسم انسان فشار فراوانی وارد کند به گونه ای که کارشناسان حوزه مواد مخدر و پلیس تنها راه نجات از مضرات کمیکال را مصرف نکردن آن می دانند.

 

عوارض مصرف کمیکال در کوتاه مدت 

این ماده مخدر بسیار خطرناک دارای عوارض بلند مدت و کوتاه مدت است، و عوارض کمیکال شامل سرگیجه، حالت تهوع، توهم دیداری و شنیداری، سفر در مکان و زمان، احساس سرخوشی، خنده‌های زیاد، زندگی را آرام دیدن، شل شدن اعضای بدن، خواب‌های کوتاه و بریده‌ بریده، عدم تعادل در صحبت و رفتار فیزیکی، صحبت‌های نا به‌ جا، افزایش فشار خون و فرورفتن در کمای کوتاه‌ مدت می‌شود.

 

عوارض مصرف کمیکال در بلند مدت

عوارض کمیکال در بلند مدت بسیار خطرناک و برای اطرافیان مصرف کننده بسیار آزاردهنده است که این عوارض شامل کاهش قدرت حافظه، اختلال در به خاطر آوردن خاطرات و وقایع است،

از دیگر عوارض مصرف کمیکال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش قدرت عکس‌العمل افراد
  • اختلالات روانی
  • انزوا
  • عدم مسئولیت‌پذیری
  • کاهش روابط اجتماعی

همان طور که گفته شد به دلیل عدم آگاهی و باورهای غلط بسیاری تصور می‌کنند که این ماده اعتیادآور نیست یا عوارضی ندارد، درحالیکه در واقعیت چنین نیست.

یکی از اعتیاد آورترین مواد است و عوارض ترک بسیار شدید دارد. عوارض مصرف بلند مدت این ماده نیز بسیار مخرب است. این ماده را به راحتی که تبلیغ می‌شود نمی‌توان ترک کرد.

همان طور که گفته شد به دلیل عدم آگاهی و باورهای غلط بسیاری تصور می‌کنند که این ماده اعتیادآور نیست یا عوارضی ندارد، درحالیکه در واقعیت چنین نیست.

به گفته کارشناسان کانابینوئیدهای طبیعی و سنتی خطری مثل بیش‌ مصرفی و مرگ ندارند ولی نوع صنعتی و دست‌ساز آن مثل کمیکال به دلیل دوز بالا می‌تواند ریسک اوردوز و مرگ را بالا ببرد. «کانابینوئیدها گروهی از مواد شیمیایی هستند که گیرنده های شاهدانه موجود در بدن انسان و پستانداران را فعال می کند

همچنین مصرف طولانی مدت این ماده باعث تغییراتی در دی ان آمی‌شود و مردان در صورت مصرف طولانی مدت دیگر قادر به فرزندآوری نیستند. با اینکه به وضوح مشخص است که فرد به مصرف این ماده اعتیاد دارد اما فرد تمایل چندانی به ترک مصرف نشان نمی‌دهد شاید یکی از دلایل این مساله باور غلط عموم جوانان درباره کمیکال است که تصور می کنند این ماده مخدر، اعتیادآور نیست یا ترک آن درد و خماری ندارد، در حالی که این عوارض با شدت بیشتری بروز پیدا می‌کند.

یکی از اعتیادآورترین مواد است و عوارض ترک بسیار شدید دارد. عوارض مصرف بلند مدت این ماده نیز بسیار مخرب است. این ماده را به راحتی که تبلیغ می‌شود نمی‌توان ترک کرد.

همان طور که گفته شد به دلیل عدم آگاهی و باورهای غلط بسیاری تصور می‌کنند که این ماده اعتیادآور نیست یا عوارضی ندارد، درحالیکه در واقعیت چنین نیست.

یکی از اعتیادآورترین مواد است و عوارض ترک بسیار شدید دارد. عوارض مصرف بلند مدت این ماده نیز بسیار مخرب است. این ماده را به راحتی که تبلیغ می‌شود نمی‌توان ترک کرد.

 

واقعا آیا کانابیسها اینقدر ارزشمند هستند؟

جالب اینجاست که این مواد خطرناک از کشور اسرائیل پخش شد اما یک گرم از این ماده را در کشور اسرائیل یافت نمیکنید. مصرف کمیکال با جزء و سیگار است و اکثرا در مهمانی‌ها و دورهمی‌های جوانان و پارتی های شبانه توضیع و مصرف میشود، آنهایی که به دنبال موزیکهای سایکدلیک هستند با این مواد خطرناک آشنائیت بیشتری دارند.

معمولا خواب پس از مصرف به افراد لذت دو چندانی میدهد که باید مجددا از این شیمیایی وارد بدن کنند. عدم مصرف کمیکال باعث افت فشار خون و تشنج میشود و معمولا داروهای ضد تشنج باید مصرف شود.

 

ترک کمیکال

ما عزم خود را جزم نموده‌ایم که به خانواده‌ها و مصرف کنندگان اعلام نماییم که کمیکال مساوی با مرگ است، برای ترک کمیکال که نمی توان آن را به تنهایی ترک کرد این مرکز که یک مرکز ترک اعتیاد موفق و باسابقه در شمیران می باشد به صورت تخصصی به درمان می‌پردازد و در ترک مواد شیمیایی باید گفت: بی قراری، بی حوصلگی، تشنج و در روزهای اولیه ی ترک، لرزش دست و شل شدن اعضای بدن را مواجهیم. سردردهای شدید و عصبانیت‌های بی‌مورد از حالات ترک این شیمیایی مرگ آور است. تعادل در رفتار، برقراری نظم در کارها، مسئولیت پذیری، مدیریت خشم و زمان در طول دوره‌ی درمانی کمیکال، آموزش داده می‌شود.

در مقالات این موسسه شیمیایی‌های مرگ آور را بشناسید و فرزندان خود را از مرگ نجات دهید.

 

مرکز سم زدایی و قطع مصرف مواد اعتیاد آور رهپویان آوای رهایی – تیم پیشگیری و درمان