ملکه‌های مرگ در کمین معتادان

ملکه‌های مرگ در کمین معتادان

مرکز ترک اعتیاد آوای رهایی: اخباری دریافت می‌کنیم از دخترانی خیابانی و مصرف‌کننده مواد که هشداری جدی برای خانواده‌ها محسوب می‌شوند و همچنین پسرانی که با ترفندهای مختلف باب آشنایی را باز کرده و در زندگی دختران رخنه می‌نمایند و فرد را در اعتیاد غوطه‌ور می‌کنند. دخترانی که آلوده به هیچ گناهی نیستند و شاهزاده رویاهای خود را در نگاه اول انتخاب می‌کنند اما نمی‌دانند که در چه دامی گرفتار می‌شوند.

همچنین در کمپ ترک اعتیاد آوای رهایی بیمارانی را پذیرش می‌کنیم که به واسطه احساسات عاشقانه و رفتارهای جنسی، رضایت خود و نیروی جوانی را در ارتباط داشتن با جنس مخالف می‌بینند غافل از این که شور و هیجانات جوانی در هفته اول یا ماه اول خلاصه شده است.

 

این مطلب را به صورت پادکست صوتی نیز می‌توانید گوش دهید:

شاید خالی از لطف نباشد که بگوییم نقشه‌هایی که فروشندگان مواد اعتیاد آور برای جوانان طرح می‌کنند نیاز به مدیریتی دارد که هر کسی از پس آن بر نخواهد آمد. در این میان خانواده‌هایی را مشاوره می‌دهیم که از سر ناآگاهی و عدم شناخت بیماری اعتیاد فرزندشان، متاسفانه خود نیز در بیماری اعتیاد غرق شده‌اند.

معتاد فردی باهوش، با زکاوت، متعصب و بسیار خانواده دوست است اما تاثیرات مواد مخدری  مانند شیشه، الکل، کمیکال و ... به حدی بالاست که احساسات و سیستم عصبی و قدرت تصمیم گیری و تفکر فرد را کاملا تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 

چرا به اعتیاد ملکه یا کویین می‌گویند؟

 

چرا به اعتیاد ملکه یا کویین می‌گویند؟

 

اعتیاد در بدو ورود بسیار جذاب است چون توانایی‌های کاذبی به انسان می‌دهد که خلاءهای فرد را کاملا پر می‌کند به همین جهت به نام ملکه یا کویین مشهور است اما در ادامه خانمانسوز و ویرانگر است.

در ابتدای اعتیاد، فرد خوش صحبت، با ارتباطات اجتماعی قوی و تحرکات فیزیکی بالا و مشتاق در رفتارهای جنسی پر خطر است اما پس از چندی کوتاه متوجه خواهیم شد که فرد آنرمال است و حالات طبیعی ندارد و در بیقراری و افسردگی به سر می‌برد.

بیماری اعتیاد گسترده ترین بیماری روحی روانی است که بسیاری از روانشناسان و روانپزشکان برای حل این معضل دست به دارودرمانی و روان‌درمانی زده‌اند اما از جوانانی صحبت می‌کنیم که قرار است در زندگی روزهای زیبایی را بدون مواد و قرص های اعتیاد تجربه کنند.

 

بسیاری از خانواده‌ها با این سوال مواجه هستند که اگر حالت‌های غیر عادی در فرزند خود مشاهده نمودند چه کنند؟

در ابتدای امر لازم است حتما فرد در مسیر درمان و ترک اعتیاد قرار گیرد در ادامه مشاوران این مرکز روش‌هایی را در طول درمان به خانواده‌ها آموزش می‌دهند که عمل کردن به این آموزش‌ها سختی‌های بسیاری را از پیش پای آن‌ها برمی‌دارد.

ما بر این نکته تاکید می‌نماییم که خانواده منبع و حفاظی است که در برابر بیماری اعتیاد قرار می‌گیرد و برخورد صحیح خانواده با اعتیاد و بیماری عزیزشان کمک به معتاد محسوب می‌شود و مطمئنا او را در مسیر درمان و سلامتی اخلاقی و رفتاری قرار خواهد داد. البته رفتار خانواده بعد از ترک اعتیاد هم مهم است.

طی جلسات مشاوره خانواده که در برنامه روزانه کمپ ترک اعتیاد آوای رهایی در روزهای شنبه قرار دارد طیف وسیعی از خانواده‌ها از بیماری اعتیاد آگاهی پیدا کرده‌اند و خانواده‌ها به این باور رسیده‌اند که ما تا انتهای مسیر درمان  در کنارشان هستیم.

 

موسسه رهپویان آوای رهایی

تیم پیشگیری و درمان