تاثیر مواد محرک بر روی جسم و ذهن انسان

تاثیر مواد محرک بر روی جسم و ذهن انسان

طبق اطلاعاتی که توسط مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی جمع آوری شده است، بیشتر مردم بر این باورند که مواد محرک تاثیرات یا مشکلات فیزیکی چندانی همراه ندارد و اینکه هنگام ترک مواد محرک مشکلات چندانی وجود نحواهد داشت و یا اینکه صدمه مهمی به بدن فرد مصرف کننده مواد محرک وارد نخواهد کرد. اما ادامه این مطلب از کمپ ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی با مشکلات، آسیب‌ها و تاثیرات مواد محرک بر روی بدن انسان (تاثیرات فیزیک و هم تاثیرات ذهنی و روانی) آشنا خواهید شد.

 

 

تایرات مواد محرک بر اعصاب و روان

 

تاثیرات مواد محرک بر اعصاب و روان

فرد مصرف کننده‌ی شیشه بی‌خواب و پرخاشگر می‌شود، سوء ظن، پرحرفی، بی اشتهایی، افزایش تمرکز، بی قراری، تند حرف زدن، گیجی، اختلال هوشیاری، توهم، وسواس، افسردگی، حملات پانیک از علائم و تاثیرات مصرف شیشه است.

 

 

تاثیرات سیستمیک مواد محرک

افزایش دمای بدن فرد مصرف کننده‌ی شیشه، سوء تغذیه، نقص در سیستم ایمنی بدن را شاهد هستیم.

 

 

تاثیر مواد محرک بر جریان خون

فشار خون بالا در افرادی که شیشه مصرف می‌کنند مطمئنا باعث سکته‌های مغزی و آسیب به عروق شده و لخته خون در عروق ایجاد خواهد شد.

 

 

تاثیر مواد محرک بر قلب

 

تاثیر مواد محرک بر قلب، چشم‌ها و دهان

درد در قفسه سینه و همچنین ضربان شدید قلب و در مدت زمان طولانی سکته‌های قلبی و در زمان مصرف شیشه باز شدن مردمک چشم‌ها و بیرون زدگی تخم چشم را شاهد هستیم. همچنین غیر عادی بودن حالات صورت و سائیدگی دندان‌ها بر روی یکدیگر از دیگر علائم مصرف شیشه می‌باشد.

 

 

تاثیر مواد محرک بر کبد و کلیه‌ها

آسیب‌های جدی به کبد و کلیه مانند تکرر ادرار و عدم تصفیه خون در افراد قابل ملاحظه می‌باشد. حتی در برخی افراد مشاهده می‌شود که بعلت عدم کارکرد صحیح کبد و تصفیه خون آثاری از زخم در گردن و بدن فرد مصرف کننده موجود است که تا چندین ماه پس از ترک محرک هنوز آثار آن قابل رویت است و پس از آن شروع به بازسازی می‌کند.

 

 

تاثیرات مواد محرک بر پوست و تنفس

متاسفانه باید گفت عوارض پوستی غیر قابل بازگشتی در برخی از مصرف کنندگان شیشه وجود دارد و در برخی موارد حتی به سرطان‌های پوست منجر می‌شود. از نظر تنفسی نیز فرد شروع به تنگی نفس و احساس کمبود اکسیژن در بدن می‌کند و به صورت نفس نفس زدن در انجام کارها در وی ظاهر می‌شود.

 

ترک اعتیاد مواد محرک

در مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی کلیه‌ی موارد فوق را به مددجویان آموزش می‌دهیم و طی جلسات مشاوره‌های درمانی از آن‌ها دعوت می‌نماییم که محیط بهبودی خود را گسترش دهند و در جلسات مهارت‌ها و کارگاه‌های برخورد با خانواده و مشاوره درمانی‌ها پس از سم زدایی اقدام نمایند.

 

 

ما درمانگران کاری برای رهایی از اعتیاد نمیکنیم بلکه راهی برای رهایی از اعتیاد معرفی میکنیم که نتیجه ی تجربه ی 13 سال درمانگری اعتیادمان میباشد.

 

مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی - تیم پیشگیری و درمان