معرفی انواع مواد محرک

معرفی انواع مواد محرک

در این مقاله کمپ ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی شمیرانات (بهترین کمپ ترک اعتیاد در منطقه اقدسیه و مینی سیتی تهران) به معرفی مواد اعتیاد آور ظاهرا لاکچری ولی مرگ آور از خانواده محرک‌ها خواهیم پرداخت. آنچه در این مقاله خواهید خواند:

 

معرفی انواع مواد اعتیاد آور محرک:

 

ماده محرک کوکائین

 

معرفی ماده محرک کوکائین توسط کمپ ترک اعتیاد اقدسیه

 

این محرک از برگ درخت کوکا تهیه می‌شود منبع آن در آفریقا و کلمبیاست و مافیای خاص خود را دارد. قیمت کوکائین به غیر از ایران در تمام دنیا  هر گرم 80 دلار به فروش می‌رسد. از این رو اعتیاد به این محرک خانمان برانداز مبالغ هنگفتی را می طلبد. بیمارانی که به کمپ ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی اقدسیه مراجعه می‌کنند و اعتیاد به کوکائین دارند به اتفاق اعلام نموده‌اند که مصرف کوکائین همان حس لمس شدن یا بی‌حالی را به انسان می‌دهد و در زمان ترک این محرک تشنج، بی خوابی‌های بلند مدت، سرفه‌های شدید، حالت‌های تهوع و بیقراری از علائم ترک این ماده محرک است.

 

مواد محرک آمفتامین و مت آمفتامین

این محرک در داروها بیشتر موجود است و جنبه‌ی استعمال تدخینی و تزریقی را ندارد. در ترک آمفتامین و مت آمفتامین خواب‌های بلند مدت و کمر دردهای شدید و کلافگی و گیج بودن را در فرد مشاهده خواهیم نمود.

 

ماده محرک شیشه و خطرات اعتیاد به آن

این محرک خطرناک و توهم زا که در کشور ما به وفور مشاهده می‌شود و اکثرا به صورت کشیدن رویت می‌گردد از تشکیل 12 ماده‌ی شیمیایی که ماده‌ی اصلی آن افدرین است تهیه می‌گردد. از دیگر مواد و اسیدهای تشکیل دهنده‌ی شیشه می‌توان به فسفر و ید (نمک آزمایشگاهی) و آستون صنعتی نام برد.

شیشه را به روش‌های کشیدن در پایپ و به صورت خوراکی (حل کردن در نوشابه) و تزریقی مصرف می‌کنند.

در ایران شیشه به نام آیس نیز شناخته می‌شود. اجتماعات دانشجویی اکثرا با این محرک می‌باشد و بدلیل اینکه مصرف آن ساده و بدون بو است، از این رو دختران جوان بیشترین گرایش به این محرک خطرناک را دارند.

مصرف این محرک باعث افزایش آمار طلاق در خانواده‌ها و گرایش جوانان و نوجوانان به مسائل جنسی نامشروع می‌شود.

به این دلیل که توهمات حاصل از مصرف این محرک به اندازه ای خطرناک است که همسر فرد مصرف کننده احساس امنیت در منزل ندارد و بدلیل شکاک شدن و سوءظن های واهی در مورد همسر و اعضای خانواده، اقدامات ستیزه جویانه‌ای از سوی فرد مصرف کننده صورت می‌گیرد که ممکن است حتی تا سرحد ضرب و شتم شدید هم پیشروی کند. این بدان علت است که فرد مصرف کننده‌ی شیشه هیچ تعادلی از خود ندارد و در حالت روحی روانی متعادلی نیست و قدرت تصمیم گیری از فرد در اثر مصرف مواد صلب می‌شود. در مصرف شیشه فرد هم به خود آسیب میزند وهم به اطرافیان، درگیری‌هایی که افراد معتاد به شیشه ایجاد می‌کنند بسیار زیاد و پر خطر است، از این رو به عنوان معتادین متجاهر شناخته می‌شوند و در حال حاضر شدیدا با آنها برخورد می‌شود.

 

ماده محرک ریتالین

 

معرفی ماده محرک ریتالین توسط کمپ ترک اعتیاد مینی سیتی

 

ریتالین قرصی است که به صورت کپسول و قرص ساده در درمان عارضه‌های مغزی و بیش فعالی استفاده می‌شود. مصرف این محرک در میان دانشجوها بسیار زیاد شده زیرا آن‌ها بر این باورند که مصرف این قرص باعث می‌شود که شب امتحان بیدار بمانند و روز امتحان با حالت ریلکس در جلسه حاضر شوند. اما بسیاری از دانشجوها به مرکز سم زدایی و قطع مصرف ما در شمیرانات مراجعه می‌نمایند که از مصرف این قرص عاجز شده‌اند و راهی جز ترک اعتیاد آن ندارند.

 

ماده محرک فلاکا

ماده‌ی محرکی که فرد را به حالت جنون در می‌آورد و به اصطلاح، فرد زامبی می‌شود. خوشبختانه هنوز ورود این محرک مرگ آور حتی برای یک بار مصرف هم به ایران تایید نشده است.

 

ماده محرک افدرین

محرکی که ماده‌ی اصلی تشکیل دهنده‌ی شیشه است و به تنهایی و خام هم می‌توان آن را مصرف کرد به صورت‌های خوراکی و کشیدنی مصرف می‌شود و اعتیادش مانند شیشه است. در هنگام ترک تفاوتی که با شیشه دارد این است که فرد در حال قطع مصرف تشنج و دل پیچه‌های شدید میگیرد.

 

کافئین

 

کافئین ماده محرک و اعتیاد آور خفیف

 

اعتیادی امروزی که همگان میگویند مشکلی ندارد اما رفتار خوردن ومصرف قهوه همان رفتار اعتیادی میباشد. اینکه فرد وقتی برای خوردن یک قهوه آنقدر بیقراری و کلافگی میکند تا یک کاپ قهوه را بدست بیاورد ونوش جان کند آیا یک رفتر اعتیادی نیست؟

 

نیکوتین

اعتیادی که درحال حاضر در دست همگان میباشد واز نظر اجتماعی تقریبا جاافتاده که فرد سیگار میکشد اما نمیدانند که همان سیگار که همگان به چشم یک دود ساده میبینند در عملکرد کبد کلیه ها ریه و مثانه خلل ایجاد نموده وفرد را از نظر روانی تحت تاثیر قرار میدهد.

 کسانی که مصرف سیگار دارند در هنگام ترک آن بی قرار ، عصبی ، کلافه هستند. اوج این کلافگی و بیقراری یکهفته میباشد.

 

تئوفیلین

که درحال حاضر به عنوان شربت وپودر مورد استفاده قرار میگیرد و بسیاری از مصرف کنندگان محرکهای قوی در صورت عدم دسترسی به دراگ خودشان از این شربت یا پودر استفاده میکنند.

در درمان محرکها باید گفت که حالتهای ترک فیزیکی هروئین و مرفینها دیده نمیشود اما بیقراریهای دراز مدت درگیری های فکری ذهنی بسیار بالا توهمات خود بزرگ بینی و نقشه های مخرب در فکرو ذهن باعث میشود که فرد بسیار آسیب ذهنی به خود و اطرافیان وارد نماید ترک محرکها بسیار سخت و پاک ماندن در آن کار بسیار دشواری میباشد. موسسه ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی بر این نکته تاکید دارد که روش های ترک اعتیاد افراد محرکی بسیار با افراد مرفینی تفاوت دارد افراد محرکی باید در محیطی قرار گیرند که سرخوشی،شادابی در آن موج بزند و روشهای درمانی ماتریکس در اینگونه افراد بسیار پاسخگوست.

بی قراری، افسردگی،خوابهای طولانی مدت،صحبتهای نابجا و پرت وگنگ از حالات ونشانه های ترک در محرکها میباشد درگیریهای عصبی فرد با خود جنگیدن با ذهن آلوده به محرک و وسوسه های بلند مدت از نشانه های وابستگی ذهن فرد محرکی میباشد.

ما بر این نکته تاکید داریم که موسسه ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی برای هر دسته از مصرف کنندگان روشها ومشاورات خاصی را در نظر گرفته و تابه حال جوابگو بوده است تحقیقات این مرکز نشانگر این است که فرد مبتلا به بیماری اعتیاد باید محبت ببیند اما به جا،باید تنها بماند اما نه طولانی مدت، باید درگیر کار شود اما ذره ذره و هزاران راه کار دیگر که بسته به نوع مصرف در فرد باید درمان موردنظر صورت پذیرد.

 

توصیه ما به عنوان متخصص در ترک اعتیاد به خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان عزیز این است که هر نوع ماده‌ای که در مورد آن آگاهی ندارند، مصرف نکنند. بسیاری از مراجعین در کمپ های ترک اعتیاد در تهران، در جلسه مشاوره گفته‌اند که به هیچ وجه نمی‌دانستند ماده‌ای که در حال مصرف آن هستند اعتیاد آور است.

 

تیم تحقیقات و درمان کمپ ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی

بهترین کمپ ترک اعتیاد تهران در منطق اقدسیه و مینی سیتی