گرایش نسل جدید به سوی توهم زاها، روانگردانها

گرایش نسل جدید به سوی توهم زاها، روانگردانها

طبق تحقیقات بعمل آمده و بیماران اعتیادی که به موسسه رهپویان آوای رهایی مرکز ترک اعتیاد در شمیرانات مراجعه و تحت سم زدایی و درمان قرار می‌گیرند مشخص گردید که نسل جدید و نوجوانان بیشترین آمار گرایش به روانگردانها، شیمیایی ها، توهم زاها و سستی زاها را دارند.

 

این مطلب را به صورت پادکست گوش کنید:

 

 

ولع مصرف مواد در سنین نوجوانی و جوانی در افراد به مراتب بیشتر است و این مسئله را کارشناسان اعتیاد و روانشناسان بالینی این مرکز اعلام نموده اند و آمار ارائه شده نشانگر این موضوع است: خانواده‌هایی که آسیب پذیر هستند، بیشتر در معرض این خطر و گرایشات قرار دارند.

شاخصه خانواده‌های آسیب بپذیر

  • فرزندان طلاق
  • خانواده‌هایی که در آن‌ها مصرف مواد صورت می‌گیرد و فرد مصرف کننده را به نام یک معتاد نمی‌شناسند.
  • خانواده‌هایی که پرخاشگری در آن‌ها موج میزند.
  • خانواده‌هایی که مشکلات اخلاقی و اجتماعی از قبیل: دروغ، خود رایی، بی تفاوت بودن نسبت به فرزندان و اعضای خانواده، قانونمند نبودن، عدم ارتباطات سالم را دارند.

 

 

 

شاخصه خانواده‌های آسیب پذیر

 

 

دلایل آسیب بذیر بودن خانواده و معتاد بودن فرد در سنین کم

تیم درمان این موسسه همچنان مسر است به خانواده‌ها اعلام نماید که در مسیر درمان و بهبودی، آگاه بودن خانواده از بیماری اعتیاد و در نهایت اقدام کارآمد در جهت درمان بهترین گزینه‌ی صحیح می‌باشد. 

در ادامه‌ی مطلب یاد آور می‌شویم که متاسفانه مابین خانواده‌ها و جوانان این باور غلط شکل گرفته که:  جمعی موادهای جدید شدت اعتیادشان به مراتب از مشتقات مرفین‌ها و آمفتامین‌ها کمتر است اما نسبت به این مسئله آگاهی ندارند که موضوع فعال بودن بیماری اعتیاد است و برای متوقف کردن بیماری تا زمانی که از سوی فرد مصرف کننده و یا خانواده‌ی ایشان تصمیم قاطعانه ای اتخاذ نشود، به شدت ادامه دار خواهد بود و سرانجام آن تاسف بار است.

پس بیایید به این موضوع بپردازیم که چرا فرزند یا عزیزتان گرایش به سوی نابود کننده‌ها دارد و در جهت درمان ایشان اقدامی صحیح را پیشه کنید. عملکرد صحیح بسیاری از خانواده‌ها باعث شده که بیماری عزیزشان متوقف شود و زندگی با نشاطی را تجربه کنند.