ماریجوانا، حشیش و الکل دروازه‌ی ورود به اعتیاد

ماریجوانا، حشیش و الکل دروازه‌ی ورود به اعتیاد

هشدار به خانواده هایی که با مصرف گل، الکل، و حشیش مشکلی ندارند

این هشدار از طرف درمانگران موسسه رهپویان آوای رهایی به خانواده‌هایی داده شده که متاسفانه به صورت خیلی عامیانه با مصرف گل یا الکل فرزندشان مشکلی ندارند.

طبق تحقیقات کمپ ترک اعتیاد رهپوبان آوای رهایی ( بهترین کمپ ترک اعتیاد ) اکثریت افرادی که بیماری اعتیادشان فعال است، برگرفته از عادات و باورهای غلط خانوادگی است که گفته شده: خانواده‌ی من با مصرف الکل یا گل مشکلی ندارد و در میهمانی‌های ما مشروبات الکلی سرو می‌شود و این باورهای اشتباه باعث می‌شود که فرد مصرف کننده به سوی دراگ‌های دیگر سوق پیدا کند، مشکلی که برگرفته از تصمیمات غلط خانواده‌هاست و متاسفانه گریبانگیر فرزند و عزیزان شما می‌شود و در جهت درمان آنها باید همتی نمود تا از دنیای کثیف اعتیاد، فرد را بیرون آورد.

 

این مقاله را می‌توانید به صورت پادکست صوتی نیز گوش دهید:

 

 

آگاهی نداشتن خانواده‌ها نسبت به بیماری اعتیاد، دلیلی برای به دام افتادن افراد خانواده در اعتیاد

بسیاری از افراد مصرف کننده ضمن مشاورات تخصصی با درمانگران کمپ ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی ( مدرن ترین کمپ ترک اعتیاد ) اعلام مینمایند که اولین بار با پدر یا برادرم ویا در یک دورهمی خانوادگی مشروب مصرف کردم و بعد، اوضاع تغییر کرد.

در این میان خانواده هایی را تحت مشاوره قرار داده ایم که پس از سم زدایی عزیزشان به اشتباه و از روی نا آگاهی با اولین پیک مشروب، مجددا آتش اعتیاد را روشن نموده اند وپروسه ی درمان را از ابتدا از سر میگیرند و متوجه میشوند که نا آگاهی از بیماری اعتیاد، فرد را نه اینکه در مسیر درمان قرار نمیدهد، بلکه اوضاع را آشفته تر می‌نماید.

آگاهی نداشتن نسبت به بیماری اعتیاد دلیلی برای به دام افتادن در اعتیاد

 

ساختارهای فکری و نظام باورهای یک فرد با بیماری اعتیاد پس از سم زدایی ، وسوسه ها یی را به همراه دارد که ولع مصرف مواد را در فرد دوچندان می‌نماید، شاید فردی که سم زدایی شده در طی یک سال اخیر الکل مصرف نکرده باشد.

اما پس از سم زدایی ولع و وسوسه ی مصرف الکل به سراغش می آید و متاسفانه اگر از روشی درست اقدام نکند مطمئنا مجددا به سمت مصرف مواد خواهد رفت.

 

دریافت مشاوره درباره بیماری اعتیاد

 

دریافت مشاوره درباره بیماری اعتیاد

در این میان آگاه بودن خانواده ها از بیماری اعتیاد که با مشاورات این مرکز امکان پذیر میباشد راهی برای فرار از بیماری است و پیشنهاد ما درمانگران در ابتدای سم زدایی به خانواده ها اینگونه است که حتما در طول دوره ی درمانی فرزند یا عزیزشان ، مشاوراتی را با این مرکز داشته باشند و در جهت بهبودی عزیزشان اقدامی قاطع و جامع را پیشه کنند.

 

موسسه رهپویان آوای رهایی - تیم پیشگیری و درمان