مشکلات روحی، روانی و جسمی تهدیدی جدی برای افراد مبتلا به اعتیاد

 مشکلات روحی، روانی و جسمی تهدیدی جدی برای افراد مبتلا به اعتیاد

طبق تحقیقات مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی کلیه مصرف کنندگان باید بدانند که تهدیدی جدی در اعتیاد وجود دارد و آن هم مسائل روحی، روانی و جسمی آن می‌باشد.

 

این مقاله را می‌توانید به صورت پادکست صوتی نیز گوش دهید:

 

 

اعتیاد فقط باعث تخریب جسمی نمی‌شود بلکه مشکلات روحی و روانی آن بسیار خطرناک می‌باشد

باید مصرف کنندگان و خانواده آن‌ها بدانند که اعتیاد فقط باعث تخریب جسم نمی‌شود بلکه از نظر فکر و ذهن نیز تخریب دو چندانی را به فرد وارد می‌کند برخی از خانواده‌ها بر این باورند که فقط فیزیک فرزندشان سالم باشد یعنی هیچ مشکلی ندارد اما متاسفانه این باور غلط در مدت زمان کوتاهی از بین خواهد رفت و آن هم به این علت است که فرد دچار حملات عصبی و تشنج و توهمات می‌شود.

با نهایت تاسف باید گفت وقتی فرد به این حال فرو می‌رود و دچار توهم و تشنج حاصل از مصرف مواد می‌شود درمان وی طولانی تر می‌گردد.

 

انتقال بیماری اعتیاد فرد به افراد خانواده

 

انتقال بیماری اعتیاد فرد به افراد خانواده

ما در کمپ ترک اعتیاد آوای رهایی ( مدرن ترین کمپ ترک اعتیاد ) بر این باوریم که تهدیدی که در این بین موجود است تخریب‌هایی می‌باشد که فرد مصرف کننده به خود و خانواده وارد نموده است زیرا با افکار و عملکردهای بیماری خود این بیماری را به خانواده نیز انتقال داده و لازم است در ضمن درمان، خانواده نیز درمان را آغاز نماید.

فردی که گل یا قرص مصرف میکند با کسانی که کمیکال و موادهای اعتیاد آور دیگری را استفاده می‌کنند از نظر بیماری اعتیاد در یک سطح قرار دارند و لازم است هر دو گروه در جهت درمان خود به سرعت اقدام نمایند.

 

سلامت برای افراد مبتلا به اعتیاد معنایی ندارد

متاسفانه فردی که اعتیاد به هر نوع ماده‌ی اعتیاد آوری را دارد، سلامت برای وی معنا و مفهومی ندارد و نمی‌داند که بزرگترین سرمایه که همان زمان و سلامتی را از دست می‌دهد.

در این میان انتظار داشتن خانواده‌ها از روند درمان با سرعتی بالا و در کوتاهترین زمان را نیز باید مد نظر قرار داد.

 

سلامت برای افراد مبتلا به اعتیاد معنایی ندارد

 

هر خانواده بر این باور است که ظرف مدت چند روز بیمارشان بهبود یافته اما نمی‌دانند که با چه بیماری مرموزی دست و پنجه نرم می‌کنند و بهتر است نسبت به پیشنهادات درمانگران مثبت گرا باشند و این پروسه‌ی زمان بر را همراه با تیم درمان سپری نمایند.

وقوع اعتیاد در یک فرد مطمئنا ظرف یک شب و یا چند روز رخ نداده، پس در جهت درمان آن نیز نباید توقع بهبودی زودرس را داشته باشیم.

 

موسسه رهپویان آوای رهایی - تیم پیشگیری و درمان