مصرف کمیکال، چهره به چهره با مرگ

مصرف کمیکال، چهره به چهره با مرگ

طبق پرسش‌های انجام شده در مشاوره‌های مرکز ترک اعتیاد فرمانیه بسیاری از مصرف کنندگان کمیکال به این مسئله آگاهند و وقتی مورد مشاوره قرار میگیرند، صحبت از این می‌کنند که لحظه‌ی مصرف کمیک زمان معنا و مفهومی ندارد.

وسوسه های این شیمیایی مرگ آور آنقدر بالاست که افراد حتی پس از گذشت چندین روز یا چند ماه از عدم مصرف، با برانگیزاننده‌هایی هرچند ساده و پیش پا افتاده مجددا در مسیر مصرف قرار گرفته‌اند، اما آیا واقعا بدین شکل است؟

 

این مقاله را می‌توانید به صورت پادکست صوتی نیز گوش دهید:

 

 

 

دلایل مصرف مجدد کمیکال

دلایل مصرف مجدد کمیکال

طی تحقیقات موسسه رهپویان آوای رهایی اعلام شده که 95 درصد افرادی که مصرف کننده ی کمیکال میباشند برای مصرف مجدد خود ، بهانه هایی از پیش تعیین شده دارند که لازمست ضمن درمان به آن موارد رسیدگی شود و پس از درمان نیز با راهنمایی‌های مشاور، مددیار و کارشناس اعتیاد این بهانه‌ها از افراد گرفته شود.

اصطلاحی که در این مقاله از موسسه رهپویان آوای رهایی اعلام شد این بود که کمیکال چهره به چهره با مرگ و علت آن مصرف کنندگانی هستند که پس از مصرف این شیمیایی مغز به حالت سکون در آمده  و اور دوز نموده و بسیاری از این افراد جان خود را از دست می‌دهند.

با کمی تامل متوجه میشویم که بین تحریک و پاسخ مثبت یا منفی، انسان حق انتخاب دارد اما چرا افرادی که فکر آنها آلوده به مواد اعتیاد آور خصوصا شیمیایی‌ها می‌باشند اکثرا به این جواب آری می‌گویند؟

در کمپ ترک اعتیاد آوای رهایی دلایل را آنالیز نمودیم و متوجه شدیم که هر مصرف کننده‌ی کمیکال برای خود لذت می‌داند که شرایط و پیرامون خود را به همان صورت زمان مصرف ببیند پس به دنبال آن لذت مجددا مصرف خود را از سر می‌گیرد .

 

راه کارهایی برای جلوگیری از مصرف کمیکال

در مشاورات مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی به علل مصرف شیمیایی ها به صورت تخصصی پرداخته ایم و بدون هیچ قرص و دارویی مدعی در راهکارهای درمان افراد مصرف کننده ی مرگ آور ها هستیم و این مژده را به خانواده ها میدهیم که راهکارهای ما تا به حال 73% مصرف کنندگان را در مسیر بهبودی قرار داده است.

در این میان لازم است خانواده ها نیز درروند درمان بیمار مشارکت نموده و از بیماری عزیزشان مطلع شوند و درمسیر درمان و بهبودی تماما با مشاورین موسسه همگام باشند.

 

موسسه رهپویان آوای رهایی - تیم پیشگیری و درمان