ماده مخدر اسپایس Spice چیست ؟ [مردگان متحرک]

ماده مخدر اسپایس Spice چیست ؟ [مردگان متحرک]

ماده مخدر اسپایس چیست ؟

توضیحاتی در مورد ماده مخدر اسپایس که نوعی ماری جوانا جهش یافته است با تغییراتی ژنتیکی اعمال شده در گیاه شاهدانه میزان ماده دلتا تی اچ سی در ماری جوانا افزایش می یابد که این موضوع می‌تواند منجر به مرگ مصرف کننده شود.

 

عوارض مصرف ماده مخدر اسپایس

این ماده مخدر که به شکل سیگار استعمال می شود عوارضی همچون افزایش توهم زایی بالا رفتن در صد ابتلا به افسردگی احتمال فرو رفتن فرد در هذیان خودکشی و دگرکشی و تحریک پذیری دارد که در بسیاری از موارد منجر به مرگ مصرف کننده می‌شود.

اشاره به اینکه مصرف کنندگان این ماده مخدر جهش یافته شبیه مردگان متحرک هستند. مصرف کنندگان اسپایس معمولان چشم هایی گشاده و مردمکی باز صورتشان رنگ پریده است و در خیابانها تلوتلو خوران پرسه می‌زنند.  

می‌توان افزود صورت این افراد به اندازه ای بی رمق است که انگار جانی یا زندگی ای در بدن ندارند و این موضوع گاهی تا جایی وخیم میشود که دست هایی اویزان و بدنی خم شده رو به جلوی آنها رهگذران را به یاد فیلم های زامبی می‌اندازد.

عوارض مصرف ماده مخدر اسپایس

 

چه کسانی ماده مخدر اسپایس را مصرف می‌کنند ؟

در خصوص علت گرایش افراد مختلف به مواد مخدر مخصوصا اسپایس (ماری جوانا، کمیکال، گل، گراس، چرس، حشیش...) و ماده مخدر دیگر مانند کانابیس در نتایج به عمل آمده روی چند صد هزار نفر که در دانشگاهای پژوهشی معتبر دنیا به دست آمده است نشان می‌دهد که آسیب های روانی به ویژه بد رفتاری و خشونت قبل از سن 11 سالگی باعث می‌شود تا افراد در دوران جوانی و یا حتی نوجوانی به استفاده مخدر گرایش پیدا کند. برای مطالعه بیشتر در رابطه با اینکه کانابیس چیست کلیک کنید.

در این تحقیقات نشان داده شده کودکانی که تا سن 11 سالگی اسیب های روانی را تجربه می‌کنند در دوران نوجوانی به استفاده ماری‌جوانا، کوکائین و دیگر داروهای مخدر بدون تجویز پزشک و دیگر داروهای ترکیبی تمایل بیشتری پیدا می‌کنند.

بیشترین موارد دیده شده در کشورهای امریکای جنوبی و انگلستان بوده و حتی چند مواردی در ایران رویت شده که این ماده مخدر را مصرف کرده اند.

از آنجا که تحقیقات به عمل آمده گویاست این ماده مخدر همچنان به خاطر اسان مصرف بودن همانند کمیکال و بنزای دامان عزیزان نوجوان وجوانان این سرزمین را تهدید می‌کند.

تیم پیشگیری و درمان موسسه رهپویان آوای رهایی از چندی قبل تحقیقات خود را شروع کرده که چگونه میتوان بااین مخدر کشنده مقابله کرد و درمان آن چیست؟ تا بتوانیم به کمک و یاری کسانی که در دام این مخدر گرفتار می شوند بشتابیم.

به آرزوی آن روزی که در سرزمین عزیزمان هیچ یک از عزیزانمان در دام اعتیاد گرفتار نشوند

 

تیم پیشگیری ودرمان موسسه رهپویان اوای رهایی

مامدعی نیستیم که بهترینیم     مفتخریم که انتخاب بهترینهاییم