آیا می‌دانید ترک‌ها و لغزش‌های متوالی چه ضررهایی برای بدن دارد؟

آیا می‌دانید ترک‌ها و لغزش‌های متوالی چه ضررهایی برای بدن دارد؟

گروهی از بیماران به مرکز ترک اعتیاد ما مراجعه می‌کنند و در همان اولین بار مراجعه، پس از ترخیص آزاد و رها به زندگی عادی خود می‌پردازند و هرگز به سمت مصرف مجدد و لغزش نمی‌روند. معمولا این این رهجویان ترک اعتیاد، در مسیر درمان همکاری لازم را می‌نمایند و بیرون از کمپ ترک اعتیاد نیز با آموزش‌های مفیدی که دیده‌اند به زندگی روزمره خود می‌پردازند و درمانشان با موفقیت به انجام می‌رسد.

اما در این میان کسانی هم هستند که همیشه پروسه درمان خود را در مراکز سم زدایی و قطع مصرف از روی ناآگاهی نیمه کاره می‌گذارند و معمولا مجبورند از ابتدای مسیر مجددا شروع کنند. البته نکته غم انگیزی در این شرایط وجود دارد: آیا در این رفت و آمدها مشخص نیست زنده باشند یا خیر؟

بسیاری از دوستان و همدردانمان در این راه رفت و برگشت مواد و ترک اعتیاد، راهی تیمارستان‌ها و یا زندان‌ها می‌شوند و یا خدایی نکرده مرگ را تجربه می‌کنند.

بیائیم خود خواهی، غرور، منیت ، لجاجت، یکدندگی، خود را برتر از دیگران دانستن را کنار بگذاریم تا بتوانیم زندگی خوب و بدون مصرف هر نوع ماده‌ی اعتیاد آوری را در کنار عزیزانمان تجربه کنیم. بهتر است از تجربه‌های قبلی برای ترک اعتیاد خود استفاده کنیم.

 

این مقاله را می توانید به صورت پادکست صوتی نیز گوش کنید:

 

 

 

بحث ما در رابطه با ترک‌های متوالی و لغزش پس از ترخیص از کمپ ترک اعتیاد است که بسیاری از ما آن را تجربه کرده ایم...

شاید تعدادی از ما در دفعات ابتدایی ترکمان بسیار ساده و بدون هیچ تشنجی ترک کرده‌ایم اما از نظر علمی و روانی هر بار ترک مواد مخدر یا محرک بدن را رو به ضعف می‌برد و باعث بیماری‌های نهفته در بدن می‌شود. تجربه ما در مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی این است که لغزش‌های متوالی قدرت ایستایی بدن و فکر و ذهن را کند می‌کند و بار روانی بسیاری بر بدن وارد می‌نماید.

فشاری که حاصل از هر بار ترک کردن مواد به روح و روان انسان وارد می‌شود بسیار زیاد است حال در این میان مصرف کنندگان محرک‌ها هستند که می‌گویند خماری ما فقط خواب است و نمی‌دانند که چه فشار عصبی‌ای، چه در زمان مصرف و چه در زمان ترک بر آنها وارد می‌گردد.

به قول عده‌ای از مصرف کنندگان که ترک کرده‌اند: با هربار ترک مواد ده سال پیرتر می‌شویم.

 

پس چرا باید مسیر ترک اعتیاد را پشت سر هم طی کنیم؟

چرا نباید از تجربه‌ی تلخ گذشته در قطع مصرف مواد مخدر استفاده‌ی بهینه کنیم؟

در این کمپ ترک اعتیاد (که به خوشنامی و آمار بالای بهبودیافتگان مشهور است) جلسات کارگاهی‌ای توسط روانشناسان، مددیاران و درمانگران اعتیاد برگزار می‌شود. این جلسات به تخریب‌هایی که در فکر و ذهن بواسطه‌ی مصرف مواد صورت می‌پذیرد، می‌پردازیم و اعلام می‌کنیم که یک فرد مصرف کننده در دفعات مختلفی که ترک می‌کند چه تخریب‌هایی به خود وارد می‌کند چقدر بار عصبی بر وی وارد می‌شود.

 

 اثرات فیزیکی ترک‌های متوالی و لغزش‌های مکرر:

  • پیری زود رس
  • سپیدی مو
  • درد دائمی مفاصل
  • لکنت زبان
  • تخریب حافظه‌ی کوتاه مدت
  • لرزش دست
  • پراکندگی گفتار
  • گفتگوی بی حاصل درونی
  • آسیب‌های شدید به کلیه کبد و ریه از دست دادن زیبایی چهره

 

اثرات روحی روانی حاصل از ترک‌ها و لغزش‌های متوالی:

  • نا امیدی و احساس بی کفایتی
  • اضطراب دائمی
  • حس انتقام
  • حس بیهوده بودن

 

تیم درمان موسسه ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی همیشه امیدوار است که هرگاه به یک فرد فرصت داده شد، از آن فرصت به نحو احسنت استفاده نماید. ما برای یک بار برخواستن هزار بار زمین خورده‌ایم. تمامی فرصتهایی که به ما افتادگان به پا خواسته داده شده موهبتی است الهی که باید از آن استفاده نماییم و این امر صورت نمی‌گیرد مگر اینکه خودمان همتی کنیم و خود را جدا از دیگران ندانیم.

فردی که مصرف گل یا قرص دارد همان بیماریی را تجربه می‌کند که یک مصرف کننده‌ی انواع مواد محرک و مرفین دارد.

پس در جهت درمان اعتیاد خود کوشا باشیم و بیماری خود را پیش پا افتاده و ابتدایی ندانیم.

           

تیم پیشگیری و درمان

کمپ ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی