کتامین چیست؟ معرفی ماده اعتیادآور دیگر

کتامین چیست؟ معرفی ماده اعتیادآور دیگر

در ادامه معرفی انواع موادمخدر، محرک، توهم زا و اعتیاد آور توسط کمپ ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی به ماده بی حس کننده کتامین خواهیم پرداخت. کتامین عمدتا در دامپزشکی و به عنوان یک داروی زود تاثیر، بیهوشی یا بی حس کننده مصرف داشته و خواص دارویی آن مشابه پی.سی.پی است.

همانند پی.سی.پی ، افرادی که با کتامین بیهوش یا بی حس شده اند، احساس رهایی از درد و جدایی از محیط را تجربه کرده اند. از این رو کتامین بیشتر به قطع کننده ی حسی معروف است تا توهم زایی علاوه بر این کتامین هم ضد درد است وهم موجب زوال حافظه میگردد.

کتامین را میتوان به صورت خوراکی تزریق وریدی یا عضلانی، تدخینی مثل کراک یا استنشاقی استفاده نمود. اثرات این ماده اعتیاد آور 5 یا 10 دقیقه پس از مصرف ظاهر میشود. شکل مایع آن معمولا به نوشیدنی ها اضافه میشود که سبب ایجاد حالت مستی ، هذیان وسپس ناتوانی در حرکت و احساس درد میشود.

سفرهای ویژه کتامین شبیه احساس سفرهای رویاهای دلنشین ال اس دی است که تنها 30 تا 60 دقیقه طول میکشد. ظاهرا کتامین در ارتباط آزارهای جنسی مورد مصرف قرار میگیرد.

 

این مقاله را می توانید به صورت پادکست صوتی نیز گوش کنید:

 

 

علائم مصرف کتامین:

گشادی مردمک چشم ، تعرق ، یاوه گویی ، و سردرگمی

 

عوارض عمومی مصرف ماده اعتیاد آور کتامین

رهایی از درد، کاهش تنفس، تهوع، خواب آلودگی، ناهماهنگی، بریده بریده صحبت کردن و فراموشی موقت و پارانویا.

 

عوارض افراط در مصرف و معتاد شدن به آن

استفراغ، تشنج، نرسیدن اکسیژن به مغز و عضلات و در آخر اغماء و مرگ

 

عوارض دراز مدت:

بازگشت توهمات، مقاومت بدنی ، وابستگی جسمی و روحی

مرکز ترک اعتیاد شمرون یکی از خطرناک ترین و کشنده ترین توهم زا ها را کتامین معرفی میکند و  بسیاری از معتادین به علت فرار از کیت های آزمایشگاهی و تشخیص مواد، این داروی مهلک کشنده را مصرف میکنند به گمان اینکه مصرفشان تشخیص داده نمیشود. اما ناهنجاریهای رفتاری و گفتاری در فرد نشان از مصرف میدهد و معمولا در افرادی که مصرف کتامین دارند بازوهای کبود و متورم دارند. همچنین یافتن باتل های خالی و سرنگهای انسولین در وسایل شخصی فرد  نشان از آلوده شدن فرد به مصرف کتامین است. ترک این ماده ی خطرناک مانند مجیک ماشروم باید گفت: تشنج، بی خوابی، بی قراری، درگیری های فکری، توهمات و پرخاشگری از علائم قطع مصرف این ماده میباشد.

این کمپ ترک اعتیاد، در راه درمان این ماده نیز راهکارهای مناسبی را ارائه میدهد که لازم است خانواده ها در جهت درمان با موسسه رهپویان آوای رهایی همگام باشند.

کمپ ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی – تیم پیشگیری و درمان