قرص گیاهی ترک اعتیاد و دست ساز عطاری‌ها؛ شایعه یا واقعیت؟

قرص گیاهی ترک اعتیاد  و دست ساز عطاری‌ها؛  شایعه یا واقعیت؟

فروشندگان و پخش کنندگان مواد مخدر و روانگردان‌ها ضمن این که اجتماع، خانواده، مدارس، دانشگاه‌ها و محیط های کاری را نشانه گرفته‌اند با جذب مشتریان جدید به دنبال استمرار حیات خود هستند تا بتواند ضمن کسب سود نامشروع هم زمان نسبت به انهدام و قتل عام نوجوانان و جوانان اقدام نماید.

یکی دیگر از فریب‌های سوداگران مرگ، داروهای گیاهی است که با ترکیب نامتعادل و هوشمندانه و نامگذاری‌های زیبا بر روی آن توانسته‌اند با موفقیت نوجوانان و جوانان زیادی را در دام خود گرفتار کنند. شعار این که مثلا کانابیس گل، گراس، حشیش یک ماده طبیعی است و اعتیاد ندارد بسیاری از نوجوانان و جوانان را فریب داده و آن‌ها را در چرخه ترک و عود و بازگشت به مصرف مواد مخدر قرار داده است.

در این مقاله مرکز ترک اعتیاد آوای رهایی توجه شما را به کپسول‌های گیاهی که به شدت اعتیاد آور هستند جلب می‌کنیم. تاکنون موارد متعددی از بیماران مراجع به کمپ ترک اعتیاد آوای رهایی ادعا نموده‌اند که در غیاب داروی متادون جهت منفی کردن قسمت اعتیاد در آزمایش‌های ادارات، ازدواج و یا حتی به عنوان داروی پایه در درمان بیماری اعتیاد از کپسول‌های ارائه شده در عطاری‌ها و یا تبلیغ شده در ماهواره‌ها استفاده کرده‌اند. با توجه به این که وقتی تست مورفین را انجام می‌دادند تست منفی بوده غافل از این که فقط مدت زمان کمی را با این کپسول ها می‌توانند سپری می‌کنند.

وقتی وارد بازار عرضه داروی گیاهی می‌شوند به تنوع و نوع کپسول های گیاهی پی می‌برند به عنوان مثال کپسول نارنجی رنگ فلان عطاری احساس سرخوشی و شادابی شخص را بالا می‌برد و کپسول قهوه‌ای حس آرامش را تشدید می‌کند و یا این که کپسول زرد و سبز احساس خستگی‌ناپذیری و پرحرفی را به شخص می‌دهد. وقتی یکایک کپسول های ارائه شده را آنالیز کردیم و بصورت محلول درآوردیم هر کدام کیت‌های مخصوصی را روشن کرد. سوخته تریاک، داروهای آرامبخش، خانواده اپیوئیدها، آمفتامین‌ها، کدیین ها، ترامادول، استامینوفن، دیفنوکسیلات، فنوباربیتال، داروهای ضد افسردگی و خواب روانپزشکی(بنزودیازپین ها) یافته های درون کپسول گیاهی ترک اعتیاد به اشکال و اندازه های 5/2 و 75/1 و1 میلی گرم بوده است.

 

برای آشنایی با لیست انواع قرص های اعتیاد آور و مورفین دار این مقاله را بخوانید.

 

نظر کمپ آوای رهایی در مورد داروهای گیاهی ترک اعتیاد

 

نظر کمپ آوای رهایی در مورد داروهای گیاهی ترک اعتیاد

 

کوتاه سخن این که یافته‌های مطالعه حاضر نشان دارد که هیچکدام از داروهای ترک اعتیاد دست ساز و ماهواره‌ای قابلیت مصرف در درمان اعتیاد را ندارد و در این بین حتی یک دارو نیز واجد شرایط شناخته نشد. از طرفی این باور غلط که درمان اعتیاد تنها از طریق مصرف اینگونه داروها امکان پذیر است فرهنگ خودسرانه مصرف دارو را در کشور دامن زده است. ضمن این که اجماع کارشناسان بر این موضوع تاکید دارند که عوارض برخی از آنان بسیار شدید است. از طرف دیگر عطاری که داروی مذکور را با هم مخلوط می‌کند هیچگونه آگاهی از تداخلات دارویی ندارند و مخلوط بیش از 5 دارو در یک کپسول گیاهی ترک اعتیاد خود می‌تواند خطر ساز باشد.

عوارض کپسول نارنجی ترک اعتیاد

وجود مواد خطرناک در ساختار این قرص‌ها، علاوه بر این که خطر تشنج، کما و مرگ را به همراه می آورد، ممکن است در اثر استفاده همزمان با قرص ترامادول سبب اوردوز و در نهایت مرگ مصرف کننده آن شود.

باید آگاه باشیم فردی که هیچ گونه دستورالعملی برای مصرف این داروها دریافت نمی‌کند بالقوه با خطر تشنج روبرو است. کارشناسان و روانشناسان مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی ضمن آگاهی به این افراد در مورد کپسول ها با روش‌های گروه درمانی بدون دارو و سم زدایی تخصصی به این دسته مصرف کنندگان جهت قطع مصرف کمک می‌کند تا به زندگی شاداب بدون هیچ وابستگی دست یابند.

ما مدعی نیستیم که بهترینیم/مفتخریم انتخاب بهترینهاییم.       

موسسه رهپویان آوای رهایی

تیم پیشگیری و درمان