چرا خانواده‌ها و بیماران مراکز ترک اعتیاد را انتخاب می‌کنند؟

چرا خانواده‌ها و بیماران مراکز ترک اعتیاد را انتخاب می‌کنند؟

روی صحبت ما با افرادی است که اعتقاد به سالم شدن در مراکز ترک اعتیاد را ندارند و با فکر مخرب و ویرانگر خود تصوراتی دارند که در خانه به دور از هر تنشی می‌توانیم ترک کنیم. اما نمی‌دانند که بسیاری از دوستان و عزیزان، این راه را تجربه کرده‌اند و در طول زمان مصرف یا سم زدایی، خود را در خانه محبوس نموده و پس از 3 روز یا یک هفته مجددا به مصرف خود ادامه داده‌اند.

اگر از نظر علمی و فیزیولوژیک بدن انسان تحقیق نماییم هر فرد نیاز دارد که 21 روز در فرآیند بهبودی قرار گیرد تا بدن وی نسبت به سم زدایی واکنش نشان دهد.

 

این مطلب را به صورت پادکست صوتی نیز می‌توانید گوش دهید:

 

 

بسیاری از افراد بر این باورند که موادی وجود دارد که نیازی به سم زدایی ندارد مانند : مواد اعتیاد آور گل یا کمیکال اما نمی‌دانند و آگاه نیستند که همین مواد به ظاهر بی‌عیب و نقص در باطن ایجاد وابستگی‌های جسمی و روانی می‌نماید و باعث می‌شود فرد حالاتی نظیر افسردگی، تهوع، بی‌قراری و درد کمر و چشم‌ها را تجربه کنند.

پس نتیجه می‌گیریم خیلی از دوستانی که به بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران مراجعه می‌کنند راهی را نیافته‌اند و به تنهایی نمی‌توانند از پس بیماری اعتیاد بربیایند.

بیماری اعتیاد درمان شناخته شده‌ای ندارد و مواد اعتیاد آور بلایی بر سر فکر و ذهن می‌آورد که قدرت تصمیم گیری و زندگی سالم را از فرد می‌گیرد. در پی این از دست دادن سلامت عقل، فرد جامعه کوچک خود را که همانا خانواده‌اش است ترک می‌کند و به سمت مصرف و دوستان مصرف‌کننده که مانند هستند می‌رود.

ترس بسیاری از خانواده‌ها به علت این است که عزیزشان راهی کوچه و خیابان‌ها نشود و آبروی چندین و چند ساله خانواده را بر باد ندهد. پس به همین جهت فرد را به کمپ ترک اعتیاد انتقال می‌دهند.

در طی پروسه درمان مدتی طول می‌کشد که فرد به کارهای گذشته و خرابکاری‌های خود اقرار نماید و متوجه شود که خساراتی به خانواده و جامعه وارد نموده است.

 

چرا برای رهایی از اعتیاد باید کمپ ترک اعتیاد را انتخاب کنیم؟

 

در کمپ ترک اعتیاد به علت شور و هیجاناتی که وجود دارد و همچنین نحوه انگیزه دادن به معتادان، فرد از حالت استرس و دلتنگی و افسردگی به سرعت خارج می‌شود و علت آن وجود هم سن و سال‌ها، ورزش و مکانی شاد است که برای مددجویان تدارک دیده‌اند.

در موسسه رهپویان آوای رهایی موارد فوق برای بهبود دوستان، همچنین موسیقی سنتی زنده برای دوستانی که نیاز به آرامش دارند، تدارک دیده‌ایم و این امر به عدم تفکرات بیهوده مددجویان کمک شایانی نموده است.

دوستانی که به این موسسه مراجعه نموده‌اند با فکری آسوده و صحبت‌های جدید به جامعه متصل می‌شوند و این امر از وجود مشاوران خبره و گروه موسیقی زنده سنتی و برخورد مناسب دوستان با یکدیگر خبر می‌دهد. مشاورانی که همچنان مشاوره بعد از ترک اعتیاد را ادامه می دهند و همراه شما عزیزان هستند.

فردی که بیماری اعتیاد دارد عجول، خود خواه و لجباز است و کافی است در دوران سم زدایی آزاری ببیند که همان مسئله را دست آویز و بهانه‌ای برای خانواده و تیم درمان نماید و مجددا مصرف خود را آغاز کند در نتیجه مراقبتهای بعد از ترک اعتیاد را باید جدی بگیریم.

هدف ما سلامت اخلاقی و رفتاری عزیزان شما و امید ما بهبودی هرچه سریع‌تر مراجعه کنندگان مرکز است.

 

موسسه رهپویان آوای رهایی

تیم پیشگیری و درمان