کتامین چیست ؟ تاثیرات کتامین بر فرد مصرف کننده

کتامین چیست ؟ تاثیرات کتامین بر فرد مصرف کننده

در مقالات قبلی مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی بدین مسئله اشاره نموده بودیم که کتامین داروی بیهوشی حیوانات است اما برخی از مصرف کنندگان سستی زاها، کانابیس‌ها و شیمیایی‌ها بدین ماده روی آورده‌اند و همگی با سنین پایین به دام این دارو گرفتار شده اند.

 

این مطلب را به صورت پادکست گوش کنید:

 

 

 

 

تاثیر کتامین بر روی مسائل جنسی افراد

طی تحقیقات کمپ ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی به این نتیجه رسیدیم که کتامین در برخی موارد برای رساندن آزار جنسی به جوانان و نوجوانان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

عوارض جانبی مصرف کتامین چیست؟

 

عوارض جانبی مصرف کتامین چیست؟

طبق تحقیقات مرکز ترک اعتیاد آوای رهایی کتامین مستقیم بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر منفی گذاشته و تمامی حالات نرمال فرد را از وی می‌گیرد و بعنوان سستی زا و بیهوشی زا فرد را به حالت اغما می‌برد. سیستم‌های هوشیاری فرد از وی صلب می‌شود و در دوز بالا باعث ایست قلبی می‌گردد.

 

مدت زمان شروع حالات پس از مصرف کتامین

در زمان مصرف کتامین حال حال به صورتهای تزریقی یا اسنیف کردن کلیه حالات فوق ظرف 30 تا 45 ثانیه ظهور می کند.

باتل‌های کتامین عموما 2 و 5 سی سی می‌باشد که در بازار سیاه دارو با قیمت‌های 600/000 الی 1/000/000 ریال معامله می‌شود.

 

 

دیدگاه اشتباه نسبت به خطرات سوء مصرف کتامین

متاسفانه در حال حاظر شاهد باور غلط در بین خانواده‌ها هستیم که کتامین عوارض آنچنان بالایی ندارد و حداکثر بیهوشی آن بین 10 الی 15 دقیقه است اما نمی‌دانند که چه آسیب‌های شدیدی به ریه، دستگاه گوارش، چشم‌ها و قوه‌ی جنسی وارد می‌سازد.

 

خطرات سوء مصرف کتامین

 

کتامین بعلت سستی زا بودن نگهدارنده‌ی بسیار قوی برای بدن محسوب و شناخته می‌شود و این باور غلط که کمیکال را می‌توان با کتامین ترک کرد در بین خیلی از مصرف کنندگان شایع شده است.

 

 

ترک کمیکال با کتامین، دیدی کاملا اشتباه

تیم درمان موسسه هشدارهایی جدی در مقالات قبلی خود در مورد کمیکال و کتامین اعلام نموده است و مورد ترک کمیکال با کتامین و یا هر قرص و داروی دیگری را کذب می‌داند.

در زمان ترک کتامین بیقراری، افسردگی‌های بلند مدت، حالت‌های تهوع و تشنج، گرفتگی گوش، عصبی بودن و سردردهای شدید را شاهد هستیم و تمام این عوارض و حاالت بدون مصرف دارو و قرص در این مرکز به طور طبیعی نرمال خواهد شد.

صبر بهترین فاکتوری است که در زمان سم زدایی برای یک فرد بیمار حائذ اهمیت است و می تواند بهترین کمک در بهبودی فرد باشد. راهکارها، جلسات، مهارتها، کارگاه‌های آموزشی و مشاورات باعث شده بسیاری از افرادی که آرزوی مصرف نکردن مواد را داشتند، امروز به آرزوی خود برسند و ارتباطات سالم و عاقلانه ای را در مسیر درمان خود دنبال کنند. موسسه رهپویان آوای رهایی تیم پیشگیری و درمان