سوء مصرف مخدر، محرک، کانابیس‌ها و قرص‌ها چه تاثیراتی در فکر و ذهن دارد؟

سوء مصرف مخدر، محرک، کانابیس‌ها و قرص‌ها چه تاثیراتی در فکر و ذهن دارد؟

تمامی خانواده ها به این باور رسیده‌اند که مصرف مواد اعتیاد آور متاسفانه فرآیند فکر و ذهن را به هم ریخته و تمامی افکار مثبت را از بین می‌برد و فرد در حالت آنرمال قرار می‌گیرد. کمپ ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی در این مقاله در مورد تاثیرات ذهنی و فکری مصرف مواد مخدر و محرکی همچون شیشه، کانابیس یا گل و ... صحبت خواهد کرد.

آشفتگی زندگی، عدم مسئولیت پذیری، عدم رفتار صحیح اجتماعی، ترس، نا امیدی و غم، منزوی شدن، خود خواهی، احساس تنها بودن، عدم اعتماد به نفس، عدم تصمیم گیری صحیح، عدم درک دیگران، روانپریشی و ده‌ها مشکل دیگر از علائم وابستگی به مواد اعتیاد آور می‌باشد.

در این مقاله از مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی می‌خواهیم به خانواده‌ها اعلام نماییم که تمامی نواقصی که در بالا ذکر شد در هم جمع شده و مجموعه‌ای از رفتارهای ناپسند را تشکیل می‌دهد که همگی آنها رفتار اعتیادی می‌باشند.

 

این مقاله را می توانید به صورت پادکست صوتی نیز گوش کنید:

 

 

ابتدا سری به صحبت‌های مددیار اعتیاد و مشاور خانواده می‌زنیم:

تمامی رفتارهای ناپسند که به آنها رفتارهای معتاد گونه می‌گوییم توسط فرد بیمار و ذهن آلوده به مواد مخدر نمو می‌نماید و این مساله باعث شده که در جلسات گروهی و فردی در کمپ ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی پاک زیستن، مهارت‌های زندگی و ماتریکس را آموزش دهیم.

همگی میدانیم که افراد مبتلا به بیماری اعتیاد از هر نوع ماده ای که مصرف کنند دارای فکر و ذهن آلوده هستند و سوء مصرف مواد باعث می‌شود فرد در حالت آنرمال باشد و درمورد مسائل خود قدرت تصمیم گیری نداشته باشد. همین امر باعث می‌شود که فرد برای ترک خود امروز و فردا کند یا تغییر الگوی مصرف دهد و یا روی به روش های مختلف ترک اعتیاد ببرد اما متاسفانه نمی‌داند که مشکل ما بیماری اعتیادی است که همگی با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم و همیشه امیدواریم که بهترین راه و کوتاه ترین راه را برای ترک تجربه کنیم و همین باور شایع و غلط باعث شده که بسیاری از عزیزانمان، تیمارستان‌ها و یا زندان را تجربه کنند. چون ما یک روزه معتاد نشده‌ایم که یک روزه بهبود پیدا کنیم.

در این مرکز سم زدایی و ترک اعتیاد، برای هر نوع مصرف، روشی خاص برای ترک مواد تدارک دیده‌ایم و فکر و ذهن آلوده به مواد اعتیاد آور را می‌شناسیم و راه برخورد با ذهن آلوده به مواد مختلف را با روش‌های درمانی متفاوت درمان می‌نماییم.

ما بر این نکته صحه گذاشته‌ایم که زندگی بدون مواد مخدر هم لذت بخش است.

 

در کمپ ترک اعتیاد ما دقیقا چه می گذرد؟

جلسات؛ تولدها؛ مشاورات فردی و خانوادگی؛ شناسایی نقاط ضعف و قوت فرد بیمار؛ راهکارهای جدید برای زندگی متفاوت و به دور از مصرف مواد اعتیاد آور را می‌توان از برنامه‌های مرکز رهپویان آوای رهایی نام برد.

 

موسسه رهپویان آوای رهایی

تیم پیشگیری و درمان