غلبه بر اعتیاد کتابی در مورد مساله ی بسیار پیچیده و بغرنج اعتیاد

غلبه بر اعتیاد کتابی در مورد مساله ی بسیار پیچیده و بغرنج اعتیاد

کمپ ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی قصد دارد بهترین کتاب های حوزه ترک اعتیاد و مواد مخدر را در این سری از مقالات آموزشی به شما معرفی کند. امروز شما را با کتاب غلبه بر اعتیاد نوشته دیپاک چوپرا آشنا می کنیم که یکی از بهترین و مختصر ترین کتاب ها در زمینه ترک اعتیاد های مضر می باشد.

دیپاک چوپرا در این کتاب می گوید:

من معتقدم که اعتیاد و پی آمدهای آن یکی از مهم ترین مسائل بهداشتی است که اکنون جامعه ی ما با آن روبرو است. بیماری های قلبی و عروقی بیماری های تنفسی مانند امفیزم (بیماری انسداد ریه) بسیاری از انواع سرطان و ایدز فقط بخش کوچکی از پی آمدها و مشکلاتی است که به طور مستقیم یا غیر مستقیم از اعتیاد ناشی می گردد.

در این کتاب در صفحاتی مختصر و محدود سعی شده است که به مساله ی بسیار پیچیده و بغرنج اعتیاد اشاره ای داشته باشد. در نگاه اول این امر ممکن است وظیفه ای بی نهایت مشکل به نظر آید. تلاش در پرداختن به پیچیدگی های بزرگ اعتیاد آن هم تنها در کتابی حدود بیش از صد صفحه ممکن است حتی بسیار گستاخانه به نظر آید. با وجود این می تواند برای میلیون ها نفری که می کوشند تا با رفتارهای معتاد گونه در زندگی شان کنار یابند و یا میلیون ها خانواده و عزیزانی که برای کمک به آنان سعی در یافتن زاه حلی برای این گونه مشکلات دارند منفعت بزرگی به ارمغان بیاورد.

 

این کتاب در مورد سلامتی خوشی و لذت فراوانی و عشق و امید است

در حقیقت به مجرد این که متوجه تاثیر وسیع مشکلات جامعه ام در رابطه با اعتیاد شدم، احساس خوش بینی و علاقه ای در من به وجود آمد تا شروع به نوشتن کنم. دلیل آن بسیار ساده است: با این که ما در این صفحات به مسائلی مانند درد های عمیق عاطفی و جسمانی می پردازیم. در واقع این کتاب در مورد سلامتی خوشی و لذت فراوانی و عشق و امید می باشد.

تا حدودی معتقدم جهت گیری مثبتی را که در اینجا به کار خواهم برد غیر متعارف می باشد. بیشتر تلاش ما جهت مشخص نمودن اعتیاد مملو از مواردی مثل خشم ناسازگاری و یاس و ناامیدی است. گاهی این مساله به صورت کاملا واضح در جمله هایی مانند: " جنگ علیه مواد مخدر" و یا "داستان های جنگی" که حاوی تخریب و زندگی های متلاشی شده توسط رفتار معتاد گونه می باشند بیان می گردد. گاهی نیز جهت گیری منفی با شدت کم تری مقصود خود را به طور مستقیم بیان می نماید. همان طور که در دکوراسیون سرد و غمزده ی بسیاری از مراکز درمانی فراوان دیده می شود که در آنها از بیمارانی که به صورت یک حلقه در صندلی های پلاستیکی یک اتاق با کف لینولئوم و نور فلورسنت نشسته اند خواسته می شود با مسائلشان کنار بیایند.