مواد محرک اعتیاد آور: جنون های واقعی با فرمول های مصنوعی

مواد محرک اعتیاد آور: جنون های واقعی با فرمول های مصنوعی

در طی این مقاله سعی داریم شما را با مواد اعتیاد آور محرک آشنا کنیم، در مقالات بعدی سعی خواهیم کرد در مورد ترک شیشه و روش های مختلف آن بنویسیم:

از سال 1380 به بعد پای مواد محرک اعتیادآوری به نام شیشه به کشور ما باز شد. این ماده ی محرک اعتیاد آور خطرناک در مناطق مختلف دنیا با نامهای آمفتامین، متامفتامین، کریستال، آیس، شابو و... شناخته می شد.

این ماده ی محرک اعتیاد آور غیر قانونی معمولا در لابراتوارهای زیرزمینی که اصطلاحا به آنها آشپزخانه می گویند توسط کسانی که فرمول ساخت آن را به نحوی بلد هستند تولید می شود.

افدرین، ید، فسفر، سوخت هواپیما، اسید و... برخی از موادی است که برای تولید متامفتامین ها مورد استفاده قرار می گیرد. این مواد اولیه به صورت غیر قانونی و در بازار قاچاق بین سوداگران مرگ خرید و فروش می شود.

از جمله موارد مورد معامله در بین سوداگران مرگ فرمول و روش تولید متامفتامین است که با مبالغ بالایی خرید و فروش می شود.

در نظر بگیرید فرمول تولید ماده ی خطرناک اعتیاد آوری که تاثیرات مخرب و مستقیم بر روی کارکرد سیستم اعصاب مرکزی انسان (مغز) دارد در اختیار افرادی سودجویی که خودشان مصرف کننده و معتاد به همین مواد هستند قرار گرفته است. این افراد تحت تاثیر مواد از روی ناآگاهی و یا برای کسب سود بیشتر برحسب سلیقه و شرایط شان هرنوع تغییری را در نوع ساخت این مواد خطرناک لحاظ می کنند.

 بدون توجه به اینکه مصرف کنندگان این مواد اعتیاد آور نه تنها قربانی عوارض ناشی مصرف ماده ی اعتیاد آور می شوند، بلکه دچار صدمات جبران ناپذیر حاصل از خلاقیتهای سودگران نا آگاه و سود جویی خواهند شد که هیچ ارزشی برای جان و سلامت انسانها قائل نیستند.

امروزه بسیاری از مراجعان  به درمان اعتیاد نیاز شدید به درمانهای روانپزشکی دارند که همین موضوع باعث شده درمان اعتیاد با مشکلات و معضلات خاصی روبرو شود و حتی در بسیاری از موارد به شکست بیانجامد.

این طور که از شواهد امرپیداست، سوداگران مرگ پای فرمولها و خلاقیتهای غیر انسانیشان را به حوزه تولید مواد اعتیاد آور دیگر هم باز کرده اند.

این روزها گلهای کانابیس که درتولید آنها ازمواد آمفتامینی و ترامادول هم استفاده می شود، کوکایین (با قیمتهای بسیار ارزان که به غیر از رنگ و ظاهر هیچ شباهتی به کوکائین ندارد)

هروئین و تریاک صناعی که اثرات و عوارض بسیار پیچیده ای داردومواد اعتیاد آور با اسامی جدید وارد بازار اعتیاد شده است.

این موضوع نه تنها زنگ خطری جدی برای مصرف کنندگان مواد اعتیاد آور است بلکه توجه به موقع و ویژه ی فعالان حوزه ی پیشگیری مبارزه و درمان اعتیاد را می طلبد.

و اما به عنوان راه حل:

 آموزشها و اطلاع رسانی های دقیق و مناسب در رابطه با مواد اعتیادآور به افراد جامعه به خصوص جوانان می تواند موثر ومفید واقع شود.

 برخی کشورها سیاست قانونی سازی و مدیریت توزیع و مصرف مواد اعتیاد آور را اتخاذ کرده اند که از تاثیرات مثبت این امر هم میتوان در حوزه ی پیشگیری، درمان و مبارزه اعتیاد استفاده های بهینه و مفیدی به عمل آورد.

در حال حاضر مراکز مختلفی در سطح کشور با عنوان کمپ ترک اعتیاد شیشه روش های بسیار متنوعی را برای سم زدایی و ترک مواد مخدر و اعتیاد آور از جمله شیشه را فراهم آورده اند.