بررسی عوارض مصرف قرص های اعتیاد آور

بررسی عوارض مصرف قرص های اعتیاد آور

مصرف قرصهایی از خانواده (پام) مثل: قرص کلونازپام ، دیازپام ،اکسازپام، لورازپام و قرصهای آرام بخش مانند: قرص آلپرازولام و مسکن های قوی مانند: باکلوفن و نوافن و آلفن زندگی بسیاری از افراد را مختل میکند این اختلال به بدن فرد مصرف کننده نیز سرایت کرده وکنترل فکر وذهن افراد رابه هم میریزد.

مصرف قرص باعث ضعف در سیستم عصبی وعدم تعادل روحی روانی فرد شده، باعث میشود غلظت خون در فرد بالا برود و فشار خون فرد مصرف کننده تغییر کند و حالاتی مانند: گیجی ، خوابهای طولانی مدت، شل شدن عظلات بدن و وابستگی شدید به همراه دارد.

آثار مصرف مواد اعتیاد آور از نوع قرص باعث تشنج در فرد میگردد خصوصا این تشنج در مصرف قرص ترامادول بسیار دیده شده است، لرزش دستها، سوء هاضمه، اختلال در سیستم گوارشی از آثار مصرف قرص میباشد.

بیشترین آسیب مصرف قرص در بدن فرد مصرف کننده به کلیه ها و کبد میباشد که در صورت ادامه مصرف طولانی مدت باعث عفونی شدن کلیه ها و قطعا به هپاتیت مبتلا میگردد و دفع پروتئین از کلیه ها یکی از عوارض مزمن کلیه است که فرد ممکن است مدتها مبتلا شده وبی اطلاع میباشد.

 

رفتارهای یک فرد مصرف کننده قرص:

  • بسیار پرخاشگر، دروغگوی افراطی، متوقع بودن به اینکه هیچ مسئولیتی را پذیرا نباشد ودر توهمات و خوابهای طولانی مدت خود بپردازد.
  • فراموشی انجام کارهای زمان نشئگی بعد از هوشیار شدن فرد که به هیچ عنوان به یاد نمی آورند یعنی رفتارهای فیزیکی یک فرد قرصی حالت تعادل ندارد.
  • بعد از ترک قرص ویا نرسیدن ماده مصرفی آن فرد دچار افسردگی شدید شده باعث گریه های طولانی مدت ومنزوی شدن فرد میگردد.

 

در کمپ ترک مواد مخدر و انواع قرص رهپویان آوای رهایی این گونه افراد را درک میکنیم و با درمانهایی که توسط تیم درمان درنظر گرفته ایم این افراد را به زندگی امیدوار نموده و از تنهایی میرهانیم.