خاطرات یک بهبود یافته درباره نحوه رهایی از بلای خانمان سوز اعتیاد

خاطرات یک بهبود یافته درباره نحوه رهایی از بلای خانمان سوز اعتیاد

امروز که در حال نگاشتن روند بهبودی خود هستم تولد یک سال پاکی خود را جشن گرفتم. جشنی پر شکوه و رویایی در مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی.

خوب است که فراموش نکنم که با چه حال و روزی وارد این مرکز شدم. ناامید و افسرده، با تنی رنجور و .... دیگر از پنهان کردن اعتیادم خسته شده بودم و گمان می‌کردم خانواده‌ام از مصرف من بی‌خبرند. در صورتی که مدت‌ها بود که عالم و آدم خبر داشتند و من مانند کبکی بودم که سرش را زیر برف کرده بود.

مصرف بالا رفته بود و دیگر توان پرداخت هزینه‌های مصرف را نداشتم. هیچ روانپزشک و دارویی نتوانسته بود به من کمک کند. دیگر به تنها چیزی که فکر می‌کردم خودکشی بود. خیلی ناتوان و ناامید بودم. ترس از خماری تمام وجودم را فرا گرفته بود و فکر می‌کردم که به آخر خط رسیده‌ام. با خود می‌گفتم که ای کاش مرده بودم و از خودم و خانواده‌ام خجالت می‌کشیدم.

خیلی اتفاقی وارد گوگل شدم و ترک اعتیاد ماده مصرفیم را سرچ کردم و از آنجا معجزه زندگیم اتفاق افتاد، با مرکز بهبودی، اقامتی میان مدت مصرف کنندگان مواد مخدر یعنی مرکز ترک اعتیاد آوای رهایی آشنا شدم.

با کمک خدا و داروهای تجویز شده توسط پزشک مرکز دوره درمان خود را آغاز کردم و طی ۵ روز به طرز باور نکردنی سم زدایی شدم و به سالن بهبودی و جمع دوستان پاک انتقال یافتم، هر روز با شرکت در جلسات توست روانشناس بالینی و مشاور خانواده، مددیار اعتیاد برگزار می‌شد با مهارت‌های زندگی و با بیماری خود آشنا شدم، رمز و راز پاکی و شیوه پاک زیستن را به من آموختند. به واسطه ترور شخصیتم و برخورد محبت‌آمیز و توام با احترام مسئولین مرکز برایم جالب بود و تازگی داشت. جلسات NA و همچنین مشاوره های خصوصی افکار و باورهای من را تا حد زیادی تغییر داد.

البته لازم به ذکر است که نه تنها افکار بلکه جسم خود را با امکانات ورزشی آن مرکز تقویت کردم. طی این یک سال هر بار با مشکلاتی مواجه می‌شدم به مرکز پناه آورده و با مشاورین مشورت کردم.

روزهای پنجشنبه در جلسات و تولدهای پاکی دیگر دوستان که در آن مرکز برگزار می‌شد شرکت کردم و با خود گفتم اگر این بیمارهای مرکز توانسته‌اند چند یا چندین سال پاک بمانند پس من هم می‌توانم و به خود امید می‌دادم. امروز یک سال است که پاک هستم و شش ماه است که سیگار هم نمی‌کشم. زندگیم مثل یک معجزه تغییر کرده و این را مدیون زحمات مردان پاک این موسسه هستم و از خدا همیشه سپاسگزارم و از تمام همدردهای عزیزم که از بیماریی به نام اعتیاد رنج می‌برند دعوت می‌کنم که حتما با مشاورین مرکز فوق در ارتباط باشند.

ما مدعی نیستیم که بهترینیم، مفتخریم که انتخاب بهترینهاییم.
 موسسه رهپویان آوای رهایی