پان پراگ چیست و چه عوارضی دارد؟

پان پراگ چیست و چه عوارضی دارد؟

پان پراگ چیست؟

پان پراگ یک مخدر صنعتی است که به شکل پودرهای خوش بوکننده دهان، آدامس، پاستیل و با طعم‌های مختلف، میوه‌ای در بسته های زیبا و فریبنده و یا مانند بسته‌بندی سماق یا نمک‌های رستورانی کوچک در بازار ارائه می‌شود.

پان پراگ ماده مخدر خوشمزه‌ای است که در کمین کودکان و نوجوانان نشسته است و به تازگی در غالب آدامس وارد کشورمان شده است. پان پراگ با نام های راجا، تایتانیک، ناس خارجی، پان پاکستانی، ویتامین، ملوان زبل، به بازار عرضه می‌گردد.

پان پراگ مخدری توهم زاست که به تازگی سر و کله آن در بازارهای کشورمان پیدا شده است. مخدری که اینبار در بسته‌بندی‌های زیبا با عکس‌های هنر پیشه‌های هندی و پاکستانی به عنوان به شکل آدامس، پودرهای خوشبو کننده دهان وارد شده است. این آدامسها خیلی راحت مانند سیگار از فروشگاه‌ها تهیه کرد و خانواده‌هایی که فرق بین اکس و آستامینوفن را از هم نمی‌توانند تشخیص دهند هرگز نخواهند فهمید آدامسها و خوشبو‌کننده‌های پان چیست و تا بخواهند از این موضوع مطلع شوند کار از کار گذشته و اتفاقی که نباید می افتاد، افتاده است. حالا که متوجه شدید پان پراگ چیست در ادامه این مقاله کمپ ترک اعتیاد آوای رهایی همراه ما باشید تا با عوارض این مخدر صنعتی آشنا شوید.

 

عوارض پان پراگ

پان پراگ که مخدری بی سرو صدا و کمتر شناخته شده است عوارض زیادی از جمله وابستگی و اعتیاد روحی روانی، وارد کردن آسیب‌های جدی به سلول‌های مغز، دستگاه‌های تنفسی قلب و عروق، افت تحصیلی، گیجی و از دست دادن تعادل روحی، رفتاری و حرکتی را به همراه دارد. با مصرف پان پراگ بزاق دهان مصرف کننده افزایش یافته و خروج مکرر آب دهان مصرف کننده سبب ایجاد بیماری‌های عفونی مانند سلول هپاتیت خواهد شد.

آماده مخدر جزئی ۵ ماده مخدر مصرفی است که ۱۰ درصد جمعیت دنیا در کشورهای آسیای جنوبی به ویژه هند و پاکستان مصرف می‌شود.

ما مدعی نیستیم که بهترینیم، مفتخریم که انتخاب بهترینهاییم.
 موسسه رهپویان آوای رهایی