از شروع آسان مصرف مواد مخدر تا ترک به صورت اشتباه

از شروع آسان مصرف مواد مخدر تا ترک به صورت اشتباه

تحقیقات مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی نشان داده است که مسائلی که برای یک فرد مبتلا به بیماری اعتیاد حائذ اهمیت می‌باشد این مسئله است که مصرف مواد خود را بدون هیچ درد و بی قراری‌ای کنار بگذارد. از این رو فرد مصرف کننده همیشه به دنبال راهی آسان است و شاهد این موارد هستیم که: مصرف کننده به سمت قرص‌های آرامبخش، متادون و قرص ترامادول سوق پیدا می‌کند. قرص‌هایی که خود آن‌ها اعتیاد آورند و وابستگی‌های شدید ایجاد می‌کنند.

 

این مطلب را به صورت پادکست گوش کنید:

 

 

 

 

 

شروع ترک اعتیاد به صورت ناآگاهانه با روانپزشکان

متاسفانه در برخی از مصرف کنندگان می‌بینیم که با مراجعه به روانپزشکان و از روی ناآگاهی با بیماری اعتیاد، شروع به مصرف داروهایی می‌کنند که دست کشیدن از آن کار بسیار سختی است.
در موسسه رهپویان آوای رهایی ابتدا میزان مصرف فرد را مشخص می‌نماییم و شرایطی را برای سم زدایی مهیا می‌کنیم که فرد آزار نبیند، درگیری فکری و ذهنی کمتری داشته باشد. و با نیروهای مجرب و کارآزموده محیط امن و آرامی را برای بیماران تدارک دیده‌ایم.

 

قرار گرفتن در محیطی عمومی بعد از سم زدایی

پس از سم زدایی در کمپ ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی یا اطاق سبز( فیزیکی)، شخص وارد محیط سالن می‌شود که قوانین و مقررات خاص خود را دارد تایم بیداری، ورزش، صبحانه، جلسه، ناهار، شام و استراحت طوری برنامه ریزی شده که افراد در طول روز هم آموزش ببینند و هم تفریح و استراحت داشته باشند.

 

اهمیت شناخت ماده مصرفی و بیماری اعتیاد

 

شناخت ماده مصرفی و بیماری اعتیاد

سن مصرف بسته به نوع ماده‌ی مصرفی طی مشاوراتی خاص اولویت بندی می‌شود و افراد نسبت به ماده‌ی مصرفی خود اطلاعات و آگاهی لازم را بدست می‌آورند.
بیماری اعتیاد درمان شناخته شده‌ای ندارد اما این مرکز با متد جدیدی که در اختیار دارد مدعی در روش‌هایی است که 73% از مراجعه کنندگان را به زندگی عادی بازگردانده است، فکرو ذهن مشغول و وسوسه‌های پس از ترک را تمامی کسانی که سم زدایی می‌شوند دارند و ما منکر این مسئله نیستیم اما راهکارهایی را به دوستان و همدردانمان ارائه نموده‌ایم که در شرایطی سخت توانسته‌اند از پس شیطان درون بر بیایند و پاسخ مثبت به وسوسه ندهند.

 

 

تاثیر و اهمیت خانواده در کمک به فرد مبتلا به بیماری اعتیاد

 

خانواده بزرگترین کمک ممکن برای فرد مبتلا به اعتیاد پس از ترخیص

درمانگران مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی به جدیت اعلام می‌نمایند که خانواده مهمترین فاکتوری است که پس از سم زدایی می‌تواند کمکی بزرگ و شایان برای یک فرد مبتلا به بیماری اعتیاد باشد که راهکارهای ارائه شده و سازنده از سوی درمانگران مرکز ترک اعتیاد رهپویان آوای رهایی به خانواده باعث شده بسیاری از عزیزان از دام این بیماری رهایی یابند.

 

 

موسسه رهپویان آوای رهایی - تیم پیشگیری و درمان